Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 marca 2014, 15:48

autor: Kamil Zwijacz

Castlevania: Lords of Shadow 2 - problemy w studiu MercurySteam. Enric Alvarez głównym powodem niskiej jakości gry?

Kilka dni temu na konsolach Xbox 360, PlayStation 3 oraz komputerach PC ukazała się wyczekiwana gra Castlevania: Lords of Shadow 2, która, krótko pisząc, zawiodła oczekiwania fanów. W sieci pojawiły się doniesienia anonimowych pracowników studia MercurySteam, według których winę za taki stan rzeczy ponoszą szefowie dewelopera, w tym Enric Alvarez - dyrektor kreatywny produkcji.

Castlevania: Lords of Shadow 2 - problemy w studiu MercurySteam. Enric Alvarez głównym powodem niskiej jakości gry? - ilustracja #1

W ostatnich dniach pojawiły informacje o kiepskiej sytuacji w studiu MercurySteam, odpowiedzialnym za grę Castlevania: Lords of Shadow 2 – kontynuację popularnego slashera z 2010 roku. Tytuł okazał się być gorszą produkcją, niż „jedynka”, zebrał niższe oceny w mediach i po prostu zawiódł fanów. Głos w sprawie zabrał użytkownik forum Meristation (wersja po angielsku na NeoGafie), będący w stałym kontakcie z jednym z pracowników dewelopera, który stwierdził, że niska jakość gry jest winą szefostwa MercurySteam, w tym Enrica Alvareza – dyrektora kreatywnego produkcji. Ponoć to przez niego w studiu panował kompletny chaos, brakowało komunikacji między pracownikami i wszystko było robione tylko pod jego dyktando i widzimisię.

„Wielu założycieli studia to ludzie z zerowymi umiejętnościami zarządzania. Często nowi deweloperzy wiedzieli więcej, niż ich szefowie. Taka struktura doprowadziła do powolnego, chaotycznego i pełnego absurdów procesu tworzenia gry, z końcowym rezultatem, jakim jest Lords of Shadows 2…” – stwierdził jeden z pracowników.

Sprawę skomentował sam Alvarez, pisząc na Twitterze, że to fałszywe oskarżenia byłego pracownika.

Enric Alvarez odpiera zarzuty na Twitterze.
Enric Alvarez odpiera zarzuty na Twitterze.
Problemy w studiu MercurySteam:
  • Enric Alvarez, dyrektor kreatywny gry Castlevania: Lords of Shadow 2, głównym powodem niskiej jakości produkcji
  • W trakcie tworzenia gry, ze studia odeszło kilku ważnych, niezadowolonych z sytuacji w studiu deweloperów
  • W MercurySteam panował chaos i brak komunikacji

Ciężko stwierdzić, kto tak naprawdę ma rację – tajemniczy pracownik, czy jego szef. Na hiszpańskiej stronie Vadejuegos pojawiło się jednak potwierdzenie zarzutów stawianych Alvarezowi. Niestety, ponownie nie są to oficjalne informacje, lecz kolejne doniesienia tajemniczego informatora, który wyjawił niemal to samo, co jego poprzednik z forum Meristation. Dowiedzieliśmy się jednak, że z pracą pożegnało się kilku wkurzonych deweloperów, którzy zrezygnowali ze swojej funkcji jeszcze w trakcie tworzenia gry. Do tego grona zalicza się m.in. José Luis Vaello - główny twórca warstwy artystycznej „jedynki”, mający dość olewania jego pomysłów i wstrzymywania kreatywności.

Wszystko to jednak niepotwierdzone doniesienia, więc by wydawać jakiekolwiek wyroki, trzeba się wstrzymać do czasu oficjalnego komunikatu. Pewnym za to jest, że Castlevania: Lords of Shadow 2 zawiodło, o czym świadczy chociażby średnia ocen w serwisie Metacritic (62 – 70 punktów, w zależności od wersji).