Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2014, 18:25

autor: Bartosz Woldański

Thief będzie ładniejszy na PlayStation 4 - użytkownicy Xboksa One znowu poszkodowani

Firma Square Enix ujawniła, że nadchodząca odsłona serii Thief będzie działać na obu konsolach nowej generacji w 30 klatkach na sekundę. Różnice pomiędzy wersjami na PlayStation 4 i Xboksa One jednak będą i mają dotyczyć natywnej rozdzielczości, która na sprzęcie firmy Microsoft okaże się niższa.

Thief ma wyglądać nieco gorzej na Xboksie One niż PlayStation 4 – wydajność pozostanie bez zmian - Thief na PlayStation 4 w 1080p, a na Xbox One w 900p – wydajność na tym samym poziomie - wiadomość - 2014-02-18
Thief ma wyglądać nieco gorzej na Xboksie One niż PlayStation 4 – wydajność pozostanie bez zmian

Od premiery najnowszego Thiefa dzielą nas tylko dni. Nic dziwnego, że o grze wiemy coraz więcej. Teraz spółka Square Enix, wydawca tytułu, wyjawiła kilka szczegółów dotyczących strony technicznej wersji na konsole nowej generacji i okazuje się, że nie pierwszy raz pokrzywdzeni zostaną posiadacze Xboksa One. Podobnie jak w przypadku chociażby Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, tak i w Thiefie edycja na PlayStation 4 będzie wyświetlana w wyższej rozdzielczości. Co prawda, różnice tak znaczące nie będą i według Nicolasa Cantina, kierownika projektu, trzeba będzie bardzo mocno przyglądać się, żeby odróżnić wersje na te platformy sprzętowe. Co ważne, potwierdzono również, że płynność animacji w nowych przygodach Garretta będzie stała na poziomie 30 klatek na sekundę na obu konsolach.

Nie zostały wyjawione przyczyny takiej decyzji, ale najwidoczniej producenci gier mają na razie problem z wykorzystaniem mocy Xboksa One. O ile na PlayStation 4 większość produkcji działa w natywnej rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, o tyle na konsoli Microsoftu nie jest to już tak oczywiste, a Thief jest tylko kolejnym przykładem potwierdzającym ten fakt. Miejmy nadzieję, że z czasem sytuacja zmieni się i takich tytułów będzie na rynku coraz mniej. Cantin dodał, że duże różnice gracze zauważą pomiędzy wersjami na konsole starej i nowej generacji. W Thiefie dedykowanym PlayStation 4 i Xboksowi One dodano bowiem więcej efektów specjalnych, a także zwiększono szczegółowość grafiki przy, jak podkreślił twórca, jednoczesnym zachowaniu tej samej rozgrywki.

Premiera gry nie ulegnie żadnych zmianom, ponieważ na początku bieżącego miesiąca informowaliśmy, że tytuł powędrował już do tłoczni. Fani przygód Garretta, mistrza złodziejskiego fachu, powinni zaznaczyć w kalendarzu datę 28 lutego, gdyż wtedy Thief wkroczy na półki polskich sklepów w rodzimej wersji językowej (napisy). W oczekiwaniu na ten dzień zapraszamy do zapoznania się z naszym ostatnim testem gry, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, a także odsyłamy do obejrzenia jednego z najnowszych materiałów wideo, w którym przedstawiono przykładową misję – Lockdown.