Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 19 sierpnia 2013, 08:46

autor: Draug

Dragon Age: Inquisition – pojawiły się dwa filmy, w których omówiono system walki i możliwość wyboru rasy

Magazyn Game Informer opublikował dwa filmy, w których twórcy Dragon Age: Inqusition opowiadają o swoim najnowszym dziele. Jeden z nich poświęcono systemowi walki, drugi zaś możliwości wybrania rasy swojego bohatera. Wideo ukazuje też fragmenty rozgrywki z wersji pre-alfa.

Magazyn Game Informer opublikował dwa filmy, w których czołowi pracownicy studia BioWare opowiadają o różnych aspektach powstającej gry Dragon Age: Inquisition. Pierwszy materiał koncentruje się na przedstawieniu zmian w systemie walki, podczas gdy drugi poświęcono wracającej możliwości wybrania rasy swojej postaci na początku gry.

Na zawartość obu filmów składają się przede wszystkim wypowiedzi twórców gry, lecz nie brakuje w nich (zwłaszcza w pierwszym wideo) również fragmentów ukazujących samą rozgrywkę. Jest to wersja pre-alfa, zatem występuje tu jeszcze sporo elementów wymagających poprawy: efekty zaklęć nie są włączone w system oświetlenia, animacjom brakuje płynności, a niektóre obiekty są zastąpione przez kolorowe wielokąty. Już teraz możemy jednak zobaczyć, jak zasadniczo będzie wyglądała zabawa w trzeciej części serii Dragon Age (w wersji na konsolę Xbox 360).

Co nowego w Dragon Age: Inquisition?
  • Opowieść o niebezpieczeństwie zagrażającym całemu światu, któremu będziemy musieli przeciwstawić się jako przywódca tytułowej Inkwizycji
  • Znacznie większe lokacje niż w poprzednich częściach
  • Możliwość wybrania rasy przy tworzeniu bohatera
  • Bardziej rozbudowany niż w Dragon Age 2 system dialogów
  • Oprawa napędzana silnikiem Frostbite 3
  • Powrót starych znajomych, z Morrigan na czele
  • System walki łączący rozwiązania z obu poprzednich części

Jeśli chodzi o walkę, deweloper chce połączyć rozbudowaną warstwę taktyczną pierwszej odsłony z dynamiką, która cechowała część drugą. Wygląda na to, że będziemy mieli bardziej bezpośrednią kontrolę nad naszymi postaciami; np. jako wojownik zdołamy wykonać przewrót, by znaleźć się za plecami tarczownika, w przypadku którego frontalny atak mijałby się z celem. Pokazano też zdolność specjalną tej klasy, polegającą na wystrzeleniu łańcucha, którym przyciągamy do siebie nieprzyjaciela. Natomiast gra magiem i rzucanie zaklęć będzie wyglądała mniej więcej tak samo jak poprzednio (tj. w momencie wybrania czaru gra zatrzyma się, pozwalając nam wskazać cel lub miejsce aktywacji efektu). Jednak tym razem używając specjalnych zdolności, będziemy musieli brać pod uwagę elementy otoczenia, jako że silnik Frostbite 3 umożliwi częściową jego destrukcję. Na przykład odpowiednio posłana kula ognia zwali naszym przeciwnikom na głowę wątłe kolumny.

W temacie wyboru rasy potwierdzono przede wszystkim, że oprócz ludzi do naszej dyspozycji oddani zostaną przedstawiciele elfów i krasnoludów. Twórcy obiecali też, że, wzorem pierwszej części, zdecydowanie się na reprezentanta któregoś z tych dwóch ludów nie przyniesie jedynie wizualnej odmiany. Oprócz różnicy w statystykach, doświadczymy również innego nastawienia ze strony spotkanych bohaterów niezależnych niż w sytuacji, gdybyśmy grali człowiekiem. W wielu wypadkach różnica ta objawi się w postaci większej dozy nieufności, z jaką jesteśmy traktowani, zwłaszcza przez reprezentantów Zakonu. W zależności od tego, jakich wyborów dokonamy przy kreacji bohatera, zobaczymy też najpewniej inny prolog. Zawiedzeni mogą poczuć się natomiast zwolennicy przypuszczeń, zgodnie z którymi jedną z grywalnych ras mieliby być qunari. Twórcy nie wspomnieli na ten temat ani słowem, pokazując jedynie ludzi, elfów i krasnoludów.

Stara dobra Morrigan. Oby tylko "istotna rola w fabule" nie zmieniła jej wrednego charakterku. - Dragon Age: Inquisition – pojawiły się dwa filmy, w których omówiono system walki i możliwość wyboru rasy - wiadomość - 2013-08-19
Stara dobra Morrigan. Oby tylko "istotna rola w fabule" nie zmieniła jej wrednego charakterku.

Opublikowane filmy stanowią uzupełnienie rozbudowanej zapowiedzi z ostatniego numeru magazynu Game Informer, w której zdradzono mnóstwo informacji na temat powstającej produkcji studia BioWare. Wspomniane wydawnictwo publikuje zresztą materiały z gry przez cały miesiąc: ostatnio opisano rolę, jaką postać Morrigan będzie odgrywać w Dragon Age: Inquisition, a niewiele wcześniej doczekaliśmy się kolejnej paczki screenów.

Premierę trzeciej odsłony serii Dragon Age zaplanowano dopiero na jesień przyszłego roku. Tytuł ukaże się na komputery, a także konsole obecnej (Xbox 360, PlayStation 3) i następnej generacji (Xbox One, PlayStation 4).