Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2013, 13:29

autor: Kamil Zwijacz

World of Warcraft najpopularniejszą grą MMO Ameryki. Zobacz majowe wyniki rynku gier online w USA

Poznaliśmy najpopularniejsze gry z cyfrowej dystrybucji w Stanach Zjednoczonych. Dane udostępnione przez firmę SuperData obejmują maj i wynika z nich, że rynek stracił sporo na wartości.

Firma SuperData, monitorująca rynek gier online w Stanach Zjednoczonych, opublikowała raport za maj bieżącego roku. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jakie były najpopularniejsze gry dostępne drogą cyfrową w zeszłym miesiącu.

Najpopularniejsi przedstawiciele różnych segmentów rynku cyfrowej dystrybucji. - World of Warcraft najpopularniejszą grą MMO Ameryki. Zobacz majowe wyniki rynku gier online w USA - wiadomość - 2013-06-24
Najpopularniejsi przedstawiciele różnych segmentów rynku cyfrowej dystrybucji.
Cyfrowa dystrybucja w USA w maju:
  • Spadek wartości rynku o ponad 100 mln dolarów w porównaniu do tego samego okresu w roku 2012
  • World of Warcraft najbardziej dochodową grą MMO
  • Candy Crush Saga zdominowało gatunek gier społecznych i mobilnych

Resident Evil: Revelations, Metro: Last Light i Call of Duty: Black Ops II to najpopularniejsze produkcje w cyfrowej dystrybucji, które są dostępne także w pudełkach. W kategorii gier MMO prym wiedzie tytuł firmy Blizzard – World of Warcraft. Tuż za nim uplasowali się giganci rynku free-to-play - League of Legends i World of Tanks.

Na osobny akapit zasługują gry społecznościowe i te przeznaczone na urządzenia mobilne. W pierwszej kategorii rządzą następujące projekty: Candy Crush Saga, Farmville 2 i DoubleDown Casino Slots & Poker. Natomiast wśród użytkowników smartfonów i tabletów wielką popularnością cieszyły się takie tytuły jak: Candy Crush Saga (podwójne zwycięstwo), Clash of Clans, a także Marvel: War of Heroes.

Powyższe dane można uznać za wiarygodne, gdyż firma SuperData pozyskuje je bezpośrednio od producentów i wydawców. Cały rynek gier dostępnych w cyfrowej dystrybucji w Stanach Zjednoczonych zaliczył spadek wartości i w maju został wyceniony na 808 mln dolarów (rok wcześniej był wart 945 mln dolarów). Firma uzasadnia to oczekiwaniem na „nową generację interaktywnej rozrywki”.

Warto także zwrócić uwagę, że mikrotranskacje w grach free-to-play wygenerowały przychody wynoszące 181 mln dolarów, a w przypadku tak zwanych „społecznościówek” liczba ta wyniosła 124 mln. Dla porównania, tytuły ze stałym, miesięcznym abonamentem uzyskały wynik na poziomie 88 mln dolarów. Jak jednak widać, World of Warcraft i tak pokonał darmową konkurencję, gdyż zdecydowanie dominuje w swojej kategorii, natomiast w gatunku f2p o prym walczy ze sobą dziesiątki produkcji.

Niestety nie wiemy jak sytuacja wygląda w pozostałych krajach. W zeszłym miesiącu informowaliśmy o pierwszym zestawieniu sprzedaży gier w cyfrowej dystrybucji na terenie Wielkiej Brytanii i obecnie jest to jedyna tego typu publikacja z Europy.