Mortal Kombat – wymagania sprzętowe wersji PC

Poznaliśmy wymagania sprzętowe pecetowej wersji Mortal Kombat, najnowszej odsłony popularnego cyklu bijatyk. Gra nie zadziała na systemie operacyjnym Windows XP.

19 czerwca 2013, 08:46 • Frey (gry-online.pl) • gry na świecie
Mortal Kombat słynie z brutalnych fatalities - Mortal Kombat – wymagania sprzętowe wersji PC - wiadomość - 2013-06-19
Mortal Kombat słynie z brutalnych finisherów - fatality

W sieci opublikowano minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe ostatniej odsłony Mortal Kombat. Pecetowa wersja została potwierdzona przez firmę Warner Bros. w ubiegłym miesiącu. Z udostępnionej specyfikacji sprzętowej wynika, że gra nie będzie wspierać systemu operacyjnego Windows XP oraz kart grafiki z DirectX 9.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Core Duo 2,4 GHz lub Athlon X2 2,8 GHz
  • Pamięć operacyjna: 2 GB
  • Karta grafiki: GeForce 8800 GTS lub Radeon 3850, kompatybilna z DirectX 10
  • System operacyjny: Vista, 7 lub 8 (32-bitowe)

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Core i5 750 2,66 GHz lub Phenom II X4 965 3,4 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta grafiki: GeForce 560 lub Radeon 6950, kompatybilna z DirectX 11
  • System operacyjny: Vista, 7 lub 8 (64-bitowe)

Wymagania sprzętowe, zwłaszcza zalecane, wydają się dość wygórowane jak na konwersję bijatyki wydanej na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 w kwietniu 2011 roku. Wraz z ujawnieniem konfiguracji sprzętowych udostępniono obrazki z pecetowej edycji (niestety, na razie tylko w niskiej rozdzielczości).

W pecetowej wersji otrzymamy wszystkie wydane DLC, a rozdzielczość obrazu zostanie podciągnięta - Mortal Kombat – wymagania sprzętowe wersji PC - wiadomość - 2013-06-19
W pecetowej wersji otrzymamy wszystkie wydane DLC, a rozdzielczość obrazu zostanie podciągnięta
Konsolowe edycje Mortal Kombat zostały bardzo ciepło przyjęte – pecetowcy mogą zacierać ręce - Mortal Kombat – wymagania sprzętowe wersji PC - wiadomość - 2013-06-19
Konsolowe edycje Mortal Kombat zostały bardzo ciepło przyjęte – pecetowcy mogą zacierać ręce

Mortal Kombat to dziewiąta odsłona kultowej serii bijatyk słynącej między innymi z brutalnych wykończeń przeciwników (tzw. fatality). Ponownie wcielamy się w znane postaci z poprzednich odsłon: Raidena, Kung Lao, Kitanę, Johnny’ego Cage’a, Reptile’a, Scorpiona, Sub-Zero, Mileenę i wiele, wiele innych. O tym, czy warto czekać na pecetowe wydanie nowego Mortal Kombat, dowiecie się z naszej recenzji konsolowego odpowiednika. Za wyprodukowanie ostatniej odsłony cyklu odpowiada studio NetherRealm z Edem Boonem na czele, które niedawno wydało Injustice: Gods Among Us – bijatykę bazującą na uniwersum DC.

Premiera pecetowej wersji odbędzie się już na początku przyszłego miesiąca. Po przeszło dwóch latach od wydania gry na PlayStation 3 i Xboksa 360 - Mortal Kombat – wymagania sprzętowe wersji PC - wiadomość - 2013-06-19
Premiera pecetowej wersji odbędzie się już na początku przyszłego miesiąca. Po przeszło dwóch latach od wydania gry na PlayStation 3 i Xboksa 360

Pecetowa wersja Mortal Kombat, w edycji kompletnej ze wszystkimi dodatkami DLC, ukaże się 3 lipca w sklepach cyfrowej dystrybucji, a od 2 sierpnia tego roku dostępne będzie wydanie w pudełku. Na grę można skladać zamówienia przedpremierowe m.in. w sklepie Cenegi – muve.pl (cena 74,99 zł – pudełko, 69,99 zł – elektroniczna kopia).

kalendarz wiadomości
2013
czerwiec
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

komentarze czytelników (28)


SpecShadow  2013-06-19 - 11:56

To jest UE3? Jestem pod wrażeniem. Zwykle gry na tym silniku kojarzą mi się z przesadzonym oświetleniem, błyszczącym-się-jak-psu-wiadomo-co - powierzchniami i przypakowanymi, karykaturalnymi postaciami.

Lukas172  2013-06-19 - 13:00

Ja tylko przypomnę, że to są tylko wymagania podane przez producenta.. Które niekoniecznie muszą mieć dużo wspólnego z rzeczywistości. Pamiętacie Max Payne 3? Miał wymagać 16gb ramu, najmocniejsze karty i najmocniejsze procesory. W rzeczywistości można było grać na dużo słabszych maszynach. Przykłady można mnożyć. Tak czy siak te wymagania i tak są dość niskie.. O ile dobrze pamiętam Bulletstorm miał podobne (ten sam engine). Założę się, że na 8800GT ta gra będzie śmigała w full hd. ram - teraz 8gb to chyba minimum :P Chyba na łeb upadłeś. Nawet nie ma gier korzystający z 8gb, a ty piszesz, że to standard. Przy 4 gb wszystko śmiga, ewentualnie w bardzo wymagających produkcjach mogą pomóc 2 dodatkowe czyli 6, ale i tak nie będzie jakiejś sporej różnicy.. ale chyba poniżej to można co najwyżej grać na 15" monitorach :P Chłopie skończ pieprzyć bzdury. Mam GTX'a 460, monitor 22 cale, większość gier idzie praktycznie na maksa w full hd

Barteek88  2013-06-19 - 13:16

SpecShadow - tak bylo kiedys. W ostatnim czasie postalo wiele gier na UE3 o ktorych nie powiedzialbys ze sa na silniku od Epica.

alpha_lyr  2013-06-19 - 13:40

Zwykle gry na tym silniku kojarzą mi się z przesadzonym oświetleniem, błyszczącym-się-jak-psu-wiadomo-co - powierzchniami i przypakowanymi, karykaturalnymi postaciami. I tak właśnie jest z tym mortalem :) Nic się nie zmieniło od x lat.

kaszanka9  2013-06-19 - 13:48

mejk A wyobrażasz sobie, żeby dzisiaj budować wieżowce techniką wykorzystywaną przy budowie piramid? Bardzo dobrze, że deweloperzy opuszczają DX9. Od razu widać, że nie masz żadnego pojęcia o czym piszesz, ta gra nie zaoferuje nic do czego by koniecznie potrzebny był dx10 czy dx11, jedynie co to nie chce im się robić shaderów, bo dla każdej wersji dx z tego co kojarzę trzeba przerabiać, z tym, że oni i tak je mają, bo x360 i ps3 takie potrzebują, więc przerobić by mogli jakby chcieli. Widocznie spodziewają się i tak kiepskiej sprzedaży, więc walą xp, choć bez problemu i wielkiego wysiłku mogli by dodać obsługę dx9.

Lukas172  2013-06-19 - 14:08

Skoro spodziewają się kiepskiej sprzedaży i mają w dupie pecetową wersję to po co w ogóle ją robią? Oj Kaszanka, Kaszanka...

Kam9111  2013-06-19 - 14:14

Ta gra i tak jakoś pięknie nie wygląda (patrząc na screeny, wymagania powinny być o połowę mniejsze), ale co się dziwić skoro portuje to firma, która z tego co wiem nigdy żadnej pecetowej gry nie robiła.

Lukas172  2013-06-19 - 14:20

Ale już pisałem o tym.. Wiele gier 'na papierze' ma wysokie wymagania, a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Poza tym nie jest jednoznacznie napisane do jakiej rozdzielczości, jakich detali są te wymagania. Równie dobrze to może być 2560, MSAA 8X przy takiej rodziałce brzmiałyby one jak najbardziej normalnie..

Kam9111  2013-06-19 - 15:20

Ale to co napisałeś o max payne 3 jest nietrafione. To nie były wymagania, tylko zakres testowanych pecetów.

Rvn10  2013-06-19 - 16:43

Ok, odczytałem już wymagania, czyli na Dx10 pójdą minimalne na full,a na DX 11 zalecane na full. Czyli pewnie będą dwa skróty jeden do dx10, drugi do odpalenia gry w dx11 :)

Koktajl Mrozacy Mozg  2013-06-19 - 16:46

Zawsze mnie wnerwia ta gadka o wymaganiach, na PC dostosujecie gre pod swoj sprzet, po to sa ustawienia

kęsik  2013-06-19 - 16:51

Pamiętacie Max Payne 3? Miał wymagać 16gb ramu, najmocniejsze karty i najmocniejsze procesory. Nie, nie miał wymagać.

keicaM  2013-06-19 - 16:53

@mejk A wyobrażasz sobie, żeby dzisiaj budować wieżowce techniką wykorzystywaną przy budowie piramid? Technologicznie, w dzisiejszych czasach budowanie takich piramid jakie są w Egipcie jest nadal bardzo trudne. Chciałeś zabłysnąć ripostą, niestety tylko się nią ośmieszyłeś. Na PC spodziewam się żałosnej sprzedaży MK, powiedzmy 300tys egzemplarzy, chyba że będą tę grę rozdawali za 3$, ale wtedy i tak polaczki będą woleli ściągnąć nadal gre z torrentów.

MaikiPL  2013-06-19 - 17:11

Ściąganie pirata naprawdę się mija z celem. Dla samego multi w nawalankę warto zagrać.

Lukas172  2013-06-19 - 17:13

No to wymagał GTX 480 i i7 co też jest nie prawdą, chyba że ktoś celuje w 60 klatek. Tak samo minimalne - HD 4870, a ja grałem na 9600GT.. Tak w ogóle to nie wiem jakim cudem przy wymaganiach Mortal Kombat jest GTX560/HD6950 skoro ta druga karta konkuruje z GTX560, ale TI..

Elessar1984  2013-06-19 - 18:02

Gdyby MK wydawał NetheRealm już dawno zamówiłbym grę na którą czekam z wywieszonym jęzorem od ponad dwóch lat. Niestety grę wydaję High Voltage Software, firma która z PC nie ma nic wspólnego a i na konsolach się praktycznie niczym nie popisała. Dlatego poczekam co im z tego wyjdzie. Mam nadzieje że nie to samo co twórcom Dark Souls na Pc :D Wymagania które tu mamy są ze strony Green Man Gaming i trudno je traktować jako oficjalne. W ogóle nad grą od 23 maja ciąży tajemnica państwowa (brak screenów, trailera itp.) Niby 70 zł to nie wiele, ale wolę poczekać. Za tą samą cenę można teraz kupić MK na konsolę o ile się ją ma.

alpha_lyr  2013-06-19 - 18:08

Ja to dostałem w PS+ za friko ale się zawiodłem, kolejna mierna część.

Doomer47  2013-06-19 - 22:48

@Elessar1984 - Wydawcą jest Warner Bros, a producentem High Voltage Software. Także pracują oni przy Saints Row IV, więc chyba nie będzie tak źle. Jeszcze tylko 2 tygodnie i się przekonam jak wyszło im to.

Elessar1984  2013-06-19 - 23:06

@Doomer47 Dokładnie zobaczymy za 2 tygodnie co z tego wyszło. Póki co dziwi mnie ta cała mistyfikacja tej gry. Gdyby już był preorder na steamie od dawna, byłbym pewien że to słaby port dla kasy. Niby to ta sama gra co na konsolach więc co tu pokazywać. Z drugiej strony po prostu do póki nie zobaczę trailera w hd nie kupię tej gry :)

kęsik  2013-06-19 - 23:48

Także pracują oni przy Saints Row IV, więc chyba nie będzie tak źle Że co?