Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2013, 16:16

autor: Bartosz Woldański

Thief: Out of the Shadows – nowe szczegóły o mechanice rozgrywki

Przedstawiciel studia Eidos Montreal wyjaśnił, jak będzie działać mechanika skradania w nadchodzących przygodach Garretta. W grze nie uświadczymy automatycznej regeneracji życia czy tzw. skupienia, a ułatwienia mają być jedynie opcjonalne.

W nowym Thiefie ponownie wcielimy się w złodzieja Garretta - Thief: Out of the Shadows – nowe szczegóły o mechanice rozgrywki - wiadomość - 2013-06-17
W nowym Thiefie ponownie wcielimy się w złodzieja Garretta

Kierownik ds. społeczności studia Eidos Montreal, odpowiedzialnego za Deus Ex: Human Revolution, wyjaśnił, na jakiej zasadzie będą funkcjonować rozwiązania wprowadzone w mechanice rozgrywki czwartej części serii ThiefOut of the Shadows. W kolejnych przygodach Garretta, prawdziwego mistrza złodziejskiego fachu, nie uświadczymy automatycznej regeneracji punktów życia czy tzw. skupienia (ang. focus) – ich wartość zwiększymy wyłącznie poprzez konsumpcję.

W kolejnej odsłonie serii Thief nadal naszym największym sprzymierzeńcem będzie mrok - Thief: Out of the Shadows – nowe szczegóły o mechanice rozgrywki - wiadomość - 2013-06-17
W kolejnej odsłonie serii Thief nadal naszym największym sprzymierzeńcem będzie mrok

Tryb skupienia sprawi, że ważne przedmioty oraz postacie zostaną podświetlone, a w razie, gdy przeciwnicy znajdą się za ścianą lub inną przeszkodą, na ekranie pojawi się okrąg obrazujący ich kroki. Co więcej, włamywanie do zamków ma przebiegać dwojako: ze wspomnianym „ułatwiaczem” oraz bez jego wykorzystania. Demo przygotowane na potrzeby targów E3 bazowało na bardzo wczesnej wersji tytułu i zostało zrobione specjalnie po to, by dziennikarze mogli w krótkim czasie sprawdzić, jak najwięcej nowych funkcjonalności zawartych w nadchodzącym Thiefie. Zatem gracze, którzy obawiali się przesadnego ułatwienia rozgrywki, nie mają się o co martwić. Twórcy bowiem podkreślili, że skupienie będzie opcjonalne – w ustawieniach gry wyłączymy je bez problemu.

Przedstawiciel zespołu Eidos z siedzibą w Montrealu wyjawił ponadto, że gra będzie oferować zarówno pełną mapę obszaru, jak i pomniejszą wersję, co zresztą można zobaczyć na materiale wideo z fragmentami rozgrywki. Gracze otrzymają również możliwość ustawiania HUD-a (całkowite wyłączenie, pełne lub częściowe wyświetlenie).

Garrett od czasu do czasu także musi rozruszać zastałe kości - Thief: Out of the Shadows – nowe szczegóły o mechanice rozgrywki - wiadomość - 2013-06-17
Garrett od czasu do czasu także musi rozruszać zastałe kości

System skradania nadal będzie częściowo oparty na pozostawaniu w cieniu, ale został on odpowiednio usprawniony. Zasięg widzenia strażników ma być realistyczny i jeśli stoją naprzeciwko, to zasłaniają sobie nawzajem widok – Garrett będzie mógł wykorzystać takie sytuacje i czmychnąć niezauważenie. Co więcej, gra ma oferować trzy tryby ukrycia – o tym przeczytacie we wrażeniach UV-a z wersji pre-alfa udostępnionej na wydarzeniu w Los Angeles. Co warto dodać, bohater gry wespnie się – podobnie jak w Deadly Shadows – na wyżej położony obszar za pomocą specjalnego „pazura”, ale tylko w wyznaczonych do tego miejscach. Na podstawie udostępnionych informacji, można śmiało wysnuć wniosek, że chociaż nową odsłonę popularnego cyklu skradanek dotknie wiele ułatwień, to gracz nie będzie musiał z nich korzystać.

Gracze zostaną wyposażeni w solidny zestaw broni oraz gadżetów - Thief: Out of the Shadows – nowe szczegóły o mechanice rozgrywki - wiadomość - 2013-06-17
Gracze zostaną wyposażeni w solidny zestaw broni oraz gadżetów

Thief: Out of the Shadows ma być restartem kultowej marki – chociaż część nowych rozwiązań może być dyskusyjna, to pozostaje wierzyć, że autorzy produkcji wiedzą, co robią, i – wzorem Human Revolution – zgrabnie połączą rozwiązania charakterystyczne dla pierwszych odsłon serii ze świeższymi, idącymi z duchem czasu usprawnieniami. To, jak wygląda obecny kształt gry, możecie wyczytać z naszego artykułu.

Premiera czwartego Thiefa została wyznaczona na 2014 rok. Gra zadebiutuje na pecetach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Za tę pierwszą wersję odpowiada studio Nixxes, znane z przygotowania komputerowych edycji Deus Ex: Human Revolution czy Hitman: Absolution.