Wiadomość gry na świecie 15 czerwca 2013, 16:25

autor: Ender

EA: Marka Dead Space nie została porzucona, ale nie ma żadnych planów co do Dead Space 4

Electronic Arts po raz kolejny zaprzecza pogłoskom jakoby porzuciło markę Dead Space. Przyznało jednak, że nikt w tej chwili nie planuje ani nie prowadzi prac nad czwartą częścią serii. Twórcy cyklu mają natomiast zajmować się zupełnie nowym i oryginalnym projektem.

Dead Space 3 zadebiutowało na początku tego roku - EA: Marka Dead Space nie została porzucona, ale nie ma żadnych planów co do Dead Space 4 - wiadomość - 2013-06-15
Dead Space 3 zadebiutowało na początku tego roku

W wywiadzie udzielonemu serwisowi Eurogamer podczas targów E3, Patrick Söderlund z Electronic Arts zaprzeczył po raz kolejny plotkom mówiącym, że firma porzuciła markę Dead Space. O pogłoskach związanych z tą sprawą pisaliśmy już kilkukrotnie, a domniemaną przyczyną takiego stanu rzeczy miała być niezadowalająca sprzedaż trzeciej odsłony cyklu. Według Söderlunda, Dead Space jest nadal „bliskie sercu EA”, ale w tej chwili twórcy serii ze studia Visceral Games pracują nad czymś zupełnie innym i „ekscytującym”. Wydawca nie planuje więc w najbliższej przyszłości premiery Dead Space 4. Söderlund zwrócił przy tym uwagę, że na tej decyzji skorzystają gracze. Deweloperzy zajmują się bowiem nową produkcją, którą chcieli zbudować i wkładają w nią swój entuzjazm, a nie kolejną wersją dobrze znanej gry.

Ostatecznie reprezentant EA pozostawił jednak otwartą kwestię czwartego Dead Space. Jego zdaniem nie ujrzymy go dopóki producenci nie zakończą prac nad swoim dotychczasowym dziełem. Zapewnił przy tym, że w najlepszym interesie jego firmy jest dostarczenie graczom tytułów najwyższej jakości. Receptą na sukces jest jego zdaniem dobry zespół deweloperski, który napędzany jet prawdziwą pasją. Pozostałe czynniki związane z produkcją, takie jak czas czy pieniądze, są mało istotne. Wyznanie to pozostaje bez wątpienia w sprzeczności z dotychczasową polityką EA, zwłaszcza tą związaną z Dead Space. Według krążących po sieci informacji, wydawca mocno ingerował w proces produkcji trzeciej części. Wymusił na twórcach wprowadzenie większej ilości elementów znanych z gier akcji i shooterów, aby zwiększyć popularność tytułu wśród fanów tych gatunków. Autorzy musieli tez pozbyć się amunicji specyficznej dla każdej broni i zaimplementować mikrotanskacje.

  1. Recenzja gry Dead Space 3 - Isaac Clarke więcej strzela, mniej się boi
  2. Oficjalna strona serii Dead Space