Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2013, 13:44

autor: Szymon Liebert

Xbox One i system osiągnięć – Microsoft zdradza szczegóły

Dowiedzieliśmy się, jak będą funkcjonowały osiągnięcia na Xboksie One. Microsoft zamierza wykorzystać system zbudowany na Xboksie 360 i rozwinąć go o nowe pomysły. Jednym z nich są czasowe wyzwania, które będą mogły być skierowane do całej społeczności graczy i obejmować więcej niż jedną grę.

Wiemy, jak będą działały osiągnięcia na Xboksie One. - Xbox One i system osiągnięć – Microsoft zdradza szczegóły  - wiadomość - 2013-06-14
Wiemy, jak będą działały osiągnięcia na Xboksie One.
Osiągnięcia w Xbox One:
  • Zostaną podzielone na klasyczne osiągnięcia i wyzwania
  • Wyzwania będą ograniczone czasowo i nie dadzą punktów Gamerscore
  • Wyzwania będą też mogły obejmować więcej niż jedną grę i być skierowane do społeczności

Firma Microsoft przybliżyła szczegóły systemu osiągnięć, jaki znajdzie się w Xbox One i towarzyszącej mu usłudze Xbox LIVE. Nowością jest to, że oprócz klasycznych osiągnięć pojawią się wyzwania, funkcjonujące na innych zasadach. Chodzi o to, że wyzwania zostaną obarczone limitem czasowym i będą mogły obejmować więcej niż jeden tytuł. Co więcej, w próbie zaliczenia ich wezmą udział całe społeczności graczy.

Gamerscore i inne nagrody

Na Xboksie One wciąż centralnym motorem napędowym osiągnięć będzie wspomniany Gamerscore, który zresztą przeniesiemy z Xboksa 360. Nowa konsola wprowadzi też więcej możliwości odblokowania grafik koncepcyjnych, map, postaci i ulepszeń do statystyk za pośrednictwem osiągnięć. Atrakcje tego typu będą obowiązywały nie tylko w grach, ale też aplikacjach multimedialnych. Konkretnych przykładów nie podano.

Podobieństwa i różnice

Wracając do sedna sprawy, system będzie zawierał osiągnięcia i wyzwania. W obu przypadkach chodzi o pewien cel lub czynność do wypełnienia, za którą otrzymamy nagrodę. Obydwa typy osiągnięć zostaną zapisane w naszej historii i będą reprezentowane typową ikonką. Ciekawą informacją jest to, że producenci gier będą mogli wypuszczać dodatkowe osiągnięcia po premierze gry – najwyraźniej nie tylko w postaci dodatków, czy aktualizacji.

Różnice między dwoma typami osiągnięć są czytelne. Wyzwania, w odróżnieniu od klasycznych osiągnięć, będą obowiązywały czasowo – jeśli nie zdążymy ich wypełnić, stracimy okazję. Wyzwania nie dadzą też punktów Gamerscore i będą mogły obejmować parę tytułów. Pojawią się także wyzwania dla całych społeczności, jak przykładowy „weekend z headshotami”, podczas którego fani będą musieli zaliczyć milion trafień w głowę przeciwników.

Zapis w chmurze i interfejs

Microsoft dodał, że osiągnięcia będą obsługiwane w chmurze, co ułatwi publikowanie wyzwań grupowych i dodawanie nowych atrakcji przez deweloperów. Taka konstrukcja systemu sprawi, że nie będzie trzeba kupować i ściągać DLC lub aktualizacji, aby poszerzyć listę osiągnięć. Do tego dochodzą funkcje społecznościowe: twórcy gier będą mogli kreować osiągnięcia na podstawie tego, co gracze lubią robić w danej grze i pytać fanów o to, jakie osiągnięcia chcieliby dostać.

Lepszą obsługę tego aspektu konsoli zapewni nowy interfejs, który będzie wskazywał postępy w osiągnięciach bezpośrednio z menu głównego. System zestawi wyniki znajomych i będzie informował o ich sukcesach. Historia naszych zdobyczy zostanie też przedstawiona w znacznie ładniejszej postaci. Dodatkowo system pozwoli nagrać i opublikować moment zaliczenia osiągnięcia.

Jak podobają Wam się pomysły Microsoftu? Zamierzacie nadal „calakować” gry?

  1. Opis osiągnięć na blogu Majora Nelsona