Wiadomość gry na świecie 14 czerwca 2013, 09:26

autor: Góral

Fez 2 zapowiedziany

Phil Fish, twórca gry Fez, zapowiedział część drugą jednej z najlepszych gier platformowych ostatnich lat. Niestety obecnie nie wiemy nic na temat tego projektu. Ujawniono jedynie, że ukaże się na dwóch platformach sprzętowych.

Fez z 2012 roku był jedną z najbardziej oczekiwanych gier niezależnych ostatnich lat. Pomimo tego tytuł odniósł umiarkowany sukces, sprzedając się w nakładzie 200 tys. egzemplarzy. Najwidoczniej studio Polytron jest zadowolone z takiego wyniku, gdyż właśnie ogłoszono kontynuację platformówki.

Niestety oprócz powyższej zajawki i zapewnienia twórcy „jedynki”, Phila Fisha, że „Fez 2 zmierza na ??? i na ???”, nie posiadamy obecnie więcej informacji. Można jednak przypuszczać, że rozgrywka nie zostanie wywrócona do góry nogami i ponownie będziemy przemierzać dwuwymiarowy świat, obracając go w trzech wymiarach, rozwiązując łamigłówki, itd.

Pierwszą część Fez ogłoszono w 2007 roku. Zapowiedź gry spotkała się z ciepłym przyjęciem fanów. Jednak przez kilka lat, oprócz informacji wypuszczanych raz na jakiś czas, nie było tak naprawdę wiadomo, co dzieje się z tym projektem. Dopiero w 2010 roku poinformowano, że tytuł ukaże się na konsoli Xbox 360 w ramach usługi Xbox Live. Premierę przekładano kilka razy, aż w końcu 13 kwietnia 2012 roku gra trafiła na rynek.

Tytuł z miejsca podbił serca krytyków (średnia na serwisie Metacritic wynosi 89 punktów). W naszej recenzji możecie przeczytać, że „warto było czekać - to w tej chwili zdecydowanie najlepsza gra przygodowo-platformowa dostępna na Xboksa 360 w usłudze Xbox LIVE Arcade”. W maju bieżącego roku Fez ukazał się także w cyfrowej dystrybucji na komputerach PC.

Fez 2 zapowiedziany - ilustracja #2Fez zostało stworzone przez studio Polytron Corporation, które początkowo składało się w z dwóch osób, jednak w wyniku wewnętrznych konfliktów z firmy odszedł Shawn McGrath. Gra powstawała w ogromnych bólach, co zresztą udokumentowano w filmie Indie Game The Movie. Twórcy zapowiadając swój projekt nie wiedzieli na co się porywają i jak wiele pracy wymagać będzie od nich ta platformówka. Mimo wszystko po blisko 5 latach udało się dokończyć produkcję, która okazała się jedną z największych perełek dostępnych na konsoli Xbox 360.