Wiadomość gry na świecie 13 czerwca 2013, 11:00

autor: Adrian Werner

The Elder Scrolls Online - zapis prezentacji z E3. Nie będzie wspólnych serwerów dla pecetów i konsol

W sieci pojawił się ponad dwudziestominutowy zapis prezentacji gry MMORPG The Elder Scrolls Online. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że posiadacze pecetów i konsol nie będą mogli bawić się na tych samych serwerach.

Gra MMORPG The Elder Scrolls Online budzi spore emocje, zwłaszcza od kiedy kilka dni temu ogłoszono, że poza wersją pecetową w planach są również wydania na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Twórcy pojawili się na targach z grywalną wersją i do sieci trafił właśnie zapis jednej z prezentacji tego projektu.

Początkowo premiera The Elder Scrolls Online planowana była na najbliższą jesień. Na targach E3 ogłoszono jednak, że gra zadebiutuje dopiero wiosną przyszłego roku. Twórcy chcą wypuścić wszystkie trzy wersje jednocześnie, ale nie są w stanie zagwarantować, że tak się stanie. Warto przypomnieć, że podczas konferencji firmy Sony ogłoszono, że beta testy ruszą wpierw na PlayStation 4.

Do sieciowej wersji krainy Tamriel wkroczymy w przyszłym roku. - The Elder Scrolls Online - zapis prezentacji z E3. Nie będzie wspólnych serwerów dla pecetów i konsol - wiadomość - 2013-06-13
Do sieciowej wersji krainy Tamriel wkroczymy w przyszłym roku.

Ponadto studio Bethesda poinformowało, że wszystkie trzy wersje otrzymają oddzielne serwery. Tym samym posiadacze różnych platform nie będą mogli bawić się wspólnie. Taka decyzja budzi spore zdziwienie. Produkcje takie jak Final Fantasy XI czy Uncharted Waters Online pokazały, że wspólne serwery dla pecetów i konsol są możliwe. Podobną funkcjonalność zaoferuje również nadchodzące Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Główną zaletą wspierania rozgrywek międzyplatformowych w grach MMO jest dobroczynny wpływ, jaki ma to na utrzymywanie wysokich populacji serwerów. Widocznie Bethesda uznała, że ich projekt jest na tyle silny, że nie potrzebuje takiego ułatwienia.

Podczas E3 twórcy podzielili się również świeżym zestawem informacji o mechanizmach zabawy. Gra nie ograniczy ilości umiejętności systemu rzemiosła, jakich będzie mogła nauczyć się jedna postać, choć zbyt duży ich zestaw utrudni osiągnięcie poziomu mistrzowskiego w danej dziedzinie. W dniu premiery gracze będą mogli rozwinąć bohatera do poziomu 50-tego. Zajmie to około 140-150 godzin. Autorzy starają się, aby tacy herosi wciąż mieli sporo do roboty, nawet jeśli nie chcą brać udziału w rozgrywkach PvP. Umożliwi to opcja przejścia misji pozostałych dwóch frakcji, których skala trudności zostanie odpowiednio dopasowana do postaci na 50-tym poziomie.