Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 czerwca 2013, 14:17

autor: Adrian Werner

Interplay kupiło prawa do serii Freespace za jedynie 7,5 tys. dolarów

Firma Interplay wykupiła wszystkie prawa do serii kosmicznych symulatorów Freespace. Zapłaciła za nie jedynie 7,5 tysiąca dolarów.

Interplay stało się właścicielem wszystkich praw związanych z serią Freespace. - Interplay kupiło prawa do serii Freespace za jedynie 7,5 tys. dolarów - wiadomość - 2013-06-07
Interplay stało się właścicielem wszystkich praw związanych z serią Freespace.

Większość najcenniejszych marek postawionej w stan upadłości firmy THQ zostało już sprzedanych. Wydawca posiada jednak sporo mniej znanych aktywów, które wciąż znajdują nowych nabywców. Firma Interplay właśnie pochwaliła się, że zakupiła wszystkie prawa związane z kultową serią Freespace.

Smutek każdego fana kosmiczny symulatorów wywoła zapewne informacja, że koszt marki wyniósł marne 7,5 tys. dolarów. Gwoli sprawiedliwości trzeba jednak dodać, że Interplay posiadał już część praw do Freespace i teraz nabył jedynie te brakujące. Nie wiadomo na razie, jakie wydawca ma plany względem cyklu. Możliwe, że doczekamy się adaptacji na urządzenia mobilne, gdyż firma przejęła również silnik graficzny użyty w obu odsłonach, co znacząco ułatwiłoby konwersje.

Na serię składają się dwie gry. Pierwsza odsłona, czyli Descent: Freespace – The Great War, zadebiutowała w 1998 roku, a rok później na rynek trafiła część druga. Z powodu spadku popularności kosmicznych symulatorów, studio Volition nigdy nie opracowało kolejnej odsłony. Twórcy udostępnili za to silnik Freespace 2 w wersji open source. Pozwoliło to fanom na opracowanie licznych modyfikacji, zarówno tych ulepszających grę, jak i totalnych konwersji, które przeniosły akcję w inne uniwersa.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry