Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 maja 2013, 09:55

autor: Adrian Werner

FIFA 14 - wersja pecetowa bez nowoczesnego silnika Ignite

Mamy złe wieści dla pecetowych fanów serii FIFA. Okazuje się, że zademonstrowany wczoraj nowoczesny silnik Ignite zostanie zastosowany jedynie w wersjach gry FIFA 14 na PlayStation 4 i Xboksa One.

Podczas wczorajszej konferencji zapowiadającej konsolę Xbox One firma Electronic Arts ujawniła nowy silnik graficzny Ignite, który będzie napędzać przyszłe odsłony sportowych serii wydawcy. Technologia prezentuje się wyśmienicie, ale niestety okazuje się, że nie będą się mogli nią nacieszyć posiadacze pecetów.

Jeden z członków zespołu deweloperskiego odpowiedzialnego za FIFA 14 poinformował na swoim koncie Twitter, że silnik Ignite zostanie wykorzystany jedynie w wersji gry na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One, a edycja pecetowa powstanie w oparciu o starszą technologię.

Silnik Ignite ma przynieść wiele pozytywnych zmian. Poza bardziej szczegółową grafiką i płynniejszą animacją, technologia umożliwi obdarzenie zawodników realistyczną sztuczną inteligencją. Dzięki niej będą oni m.in. analizowali otoczenie i starali się przewidzieć ruchy przeciwnika. Zaawansowana SI sterować ma również widownią.

EA Sports ma niestety długą tradycję rozczarowywania graczy komputerowych. Podobna sytuacja miała miejsce przez większość obecnej generacji konsol. Na PlayStation 3 i Xboksa 360 wychodziły nowoczesne wersje serii FIFA, podczas gdy przez lata pecetowy musieli zadowalać się znacznie gorszym silnikiem mającym korzenie jeszcze w edycjach na PlayStation 2. Dopiero w FIFA 11 wersja na PC otrzymała tę samą bazę technologiczną co konsolowe wydania, choć wciąż nie oferowała kilku istotnych funkcji. Natomiast FIFA 12 była pierwszym tytułem, któremu nic nie brakował w porównaniu z wersjami na PlayStation 3 i Xboksa 360.

FIFA 14 - wersja pecetowa bez nowoczesnego silnika Ignite - ilustracja #3 Warto przypomnieć, że Electronic Arts mocno podpadło graczom pecetowym również przy okazji premiery Tiger Woods PGA Tour 12. Początkowo wydawało się, że wersja komputerowa będzie konwersją świetnej konsolowej odsłony pod tym samym tytułem. Rzeczywistość okazała się jednak inna.

Pecetowe Tiger Woods PGA Tour 12 było tak naprawdę lekko przerobioną wersją przeglądarkowej gry Tiger Woods Online, która oferowała znacznie gorszą grafikę oraz bardziej prymitywne mechanizmy rozgrywki niż edycje konsolowe cyklu. Co gorsza, produkcja nie posiadała nawet pełnego trybu multiplayer i zamiast tego nabywcy otrzymywali jedynie dostęp do trzymiesięcznego okresu próbnego Tiger Woods Online. Skala niezadowolenia była tak duża, że Electronic Arts zostało zmuszone do umożliwienia nabywcom zwrotu gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej