Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 maja 2013, 13:07

autor: Adrian Werner

Usługa Google Play game services została oficjalnie zapowiedziana

Potwierdziły się plotki sprzed kilku dni. Na konferencji prasowej zapowiedziano Google Play game services, czyli multiplatformową usługę dla graczy, która obejmie urządzenia mobilne z systemami iOS i Android oraz produkcje przeglądarkowe.

Kilka dni temu pisaliśmy o plotkach na temat szykowanej przez firmę Google usługi dla graczy, która ma być odpowiednikiem iOS-owego Game Center. Doniesienia te okazały się mieć pokrycie w rzeczywistości i koncern właśnie oficjalnie zapowiedział  Google Play game services.

Usługa oferuje takie opcje jak zapisywanie stanów gier w chmurze, osiągnięcia, listy przyjaciół, automatyczne wyszukiwanie partnerów do trybu multiplayer oraz sieciowe rankingi. Co godne pochwały, Google Play game services nie jest ograniczone jedynie do systemu Android. Zamiast tego z serwisu mogą korzystać również autorzy produkcji przeglądarkowych oraz deweloperzy tworzący na iOS.

Tytuły startowe dla Google Play game services

Obecnie matchmaking dostępny jest jedynie w ramach systemu Android, ale pozostałe funkcje działają na wszystkich platformach. Oznacza to, że możemy np. rozpocząć grę na iOS, a potem kontynuować ją w wersji na Androida.

Google udostępniło wybranym studiom narzędzia jakiś czas temu. W rezultacie usługa jest już wspierana przez kilka gier, w tym Super Stickman Gold 2, World of Goo i Eternity Warrior 2, Modern Combat 4 oraz Kingom Rush. Warto dodać, że Google Play game services zostało ściśle zintegrowane z serwisem Google+, z którego korzysta system osiągnięć i sieciowych rankingów. Co godne pochwały, usługa wspiera nawet stare urządzenia działające na systemie Android w wersji 2.2.

Przy okazji Google pochwaliło się liczbami ilustrującymi olbrzymią popularność mobilnego systemu firmy. Ogłoszono, że do tej pory aktywowano ponad 900 milionów urządzeń z Androidem, a jego użytkownicy pobrali ponad 48 miliardów aplikacji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej