Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 marca 2013, 07:10

autor: Adrian Werner

Cyberpunkowa przygodówka Gemini Rue zmierza na iPhone i iPada

Studio Wadjet Eye Games zapowiedziało konwersję popularnej pecetowej przygodówki Gemini Rue na urządzenia mobilne oparte na systemie iOS. Na razie nie znamy planowanej daty premiery.

Gemini Rue okazało się jedną z najlepszych pecetowych przygodówek 2011 roku. Teraz wydawca gry, czyli firma Wadjet Eye Games, zapowiedział konwersję na urządzenia z systemem iOS.

Autorzy obiecują, że produkcja zostanie odpowiednio zmodyfikowana, tak aby zapewnić maksymalny komfort rozgrywki nie tylko na iPadzie, ale również na mniejszym ekranie iPhone’a. Niestety, obecnie twórcy nie są w stanie podać planowanej daty premiery. Wersja na iOS pokazywana będzie podczas marcowych imprez PAX East i GDC.

Akcja Gemini Rue toczy się w odległej przyszłości, w czasach gdy ludzkość opanowała technologię umożliwiającą dalekie podróże gwiezdne i kolonizację innych planet. Przedstawiona przez autorów wizja nie jest jednak optymistyczna. Zamiast tego zaoferowali oni ponure klimaty odwołujące się do stylistyki kina noir. Gra opowiada historię dwóch postaci. Pierwszą z nich jest Azriel Odin - były płatny zabójca tropiący uciekiniera z systemu Gemini. Druga to przetrzymywany w szpitalu więzień, którego wspomnienia zostały wykasowane przez tajemniczą organizację. Początkowo historie obu tych mężczyzn wydają się być za sobą niezwiązane, ale wraz z postępami w fabule zaczynam odkrywać coraz więcej powiązań między nimi.

Gemini Rue to gra stworzona w startym przygodówkowym stylu, który popularny był w pierwszej połowie lat 90-tych ubiegłego wieku. Zabawa polega więc głównie na eksplorowaniu lokacji, prowadzeniu rozmów, zbieraniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek. Od czasu do czasu pojawiają się sekwencje zręcznościowe, ale nie wymagają one błyskawicznego refleksu.

Po premierze na PC Gemini Rue spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem. Chwalono zwłaszcza świetnie zrealizowaną retro-stylistykę noir i doskonale poprowadzony scenariusz. Gra wydaje się być dobrym kandydatem na konwersję na urządzenia mobilne, więc mamy nadzieję, że Wadjet Eye Games stanie na wysokości zadania.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej