Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lutego 2013, 11:35

autor: Michał Kułakowski

Oficjalna zapowiedź nowego Xboksa w kwietniu?

Według niepotwierdzonych informacji, w odpowiedzi na konferencję Sony, na której zapowiedziano oficjalnie PlayStation 4, najprawdopodobniej jeszcze w kwietniu Microsoft zorganizuje własne spotkanie z mediami, na którym po raz pierwszy pokaże nowego Xboksa.

Czy Microsoft przebije ofertę Sony?

Nowojorska konferencja Sony, na której zapowiedziano nowe PlayStation, przykuła uwagę praktycznie całej branży. Co więcej, przed jej rozpoczęciem sieć zalała fala domysłów i spekulacji dotyczących systemu, zapewniając ogromny rozgłos japońskiej spółce. Mimo że, spotkanie z mediami zostało zapowiedziane z miesięcznym wyprzedzeniem, według niektórych głosów kompletnie zaskoczyło Microsoft, którego kolejny model Xboksa nadal pozostaje tajemnicą. Serwis CVG twierdzi, że według informacji z godnych zaufania źródeł, koncern z Redmond pokaże swoją nową konsolę jeszcze w kwietniu, a więc na ponad miesiąc przed najważniejszymi w roku targami E3, odbywającymi się w czerwcu.

Prezentacja urządzenia, podobnie jak w przypadku Sony, miałaby mieć miejsce podczas dedykowanego mu eventu. Domysły te może potwierdzać pewien fakt dostrzeżony przez użytkowników forum NeoGAF. Microsoft zarejestrował bowiem domenę internetową XboxEvent.com. Dokonał tego za pośrednictwem agencji Eventcore, która w ubiegłym roku, jeszcze pod starą nazwą U.S. Techs, odpowiadała za przygotowanie konferencji amerykańskiego giganta na E3. Informacje o tamtym wydarzeniu były wówczas dostępne pod adresem XboxE312.com.

Jeżeli doniesienia te okażą się prawdziwe, w najbliższych tygodniach powinniśmy spodziewać się oficjalnej zapowiedzi eventu, która na dobre rozkręci machinę promocyjną, podsycaną jeszcze różnego rodzaju przeciekami i plotkami. Trudno stwierdzić w jakim stopniu Microsoft odpowie w trakcie spotkania na ofertę Sony. Znając w dużej mierze plany producenta PlayStation 4 ma pewną przewagę. Z drugiej strony, firma ma niewiele czasu, by wprowadzić wyjątkowo trudne na tym etapie zmiany w jej strategii marketingowej, która bez wątpienia była przygotowywana przez ostatnie lata. Jeszcze większym wyzwaniem mogłyby okazać się pewne korekty specyfikacji technicznej konsoli. Na pewno w trakcie imprezy powinniśmy zobaczyć nowe gry producentów pracujących bezpośrednio dla Microsoftu oraz kolejną wersję Kinecta. Swoją obecność powinni zaznaczyć także zewnętrzni wydawcy ze swoimi tytułami, tacy jak Electronic Arts lub Activision.