Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 stycznia 2013, 20:50

autor: Adrian Werner

Sukces konsoli przenośnej GCW-Zero i gry Cryamore - Przegląd Kickstarterów (28/01/2013)

W najnowszym przeglądzie Kickstarterów piszemy m.in. o sukcesie konsoli przenośnej GCW-Zero oraz udanych zbiórkach na gry Cryamore i Halfling Wars. Omawiamy również start zbiórki na strategię kolonizacyjną Terminus.

Sukces konsoli przenośnej GCW-Zero i gry Cryamore - Przegląd Kickstarterów (28/01/2013) - ilustracja #1

Witamy w kolejnym odcinku naszego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na Kickstarterze oraz innych serwisach crowdfundingowych. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.

Sukcesy

GCW-Zero

Doskonale poradził sobie Kickstarter przenośnej konsoli GCW-Zero. Organizatorom udało się uzbierać ponad 210 tys. dolarów, podczas gdy cel minimalny był o 80 tys. niższy. Urządzenie oparte jest na systemie Linux i uruchomimy na nim pecetowe klasyki oraz emulatory konsol. Pierwsze egzemplarze wypuszczone zostaną w marcu.

  1. GCW-Zero – strona Kickstartera

Cryamore

Doskonały start zaliczył projekt Cryamore. Potrzebne 60 tys. dolarów zgromadzono w niecałe dwa dni. Akcja potrwa do 26 lutego, więc suma ta ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu. Produkcja zapowiadana jest jako zmierzająca na pecety przygodowa gra akcji z lekkimi elementami RPG. Opowieść osadzona zostanie w steampunkowym świecie, gdzie silniki parowe powoli zaczynają być zastępowane nową technologią opartą na tytułowym minerale. Grafika będzie utrzymana w kreskówkowym stylu wzorowanym na takich konsolowych seriach jak Wild Arms czy Atelier Iris.

  1. Cryamore – strona Kickstartera

SKYJACKER: Starship Constructor

Studio Digitilus dało dowód na to, że wytrwałość bywa czasem nagradzana. Zespół dwukrotnie próbował zebrać na Kickstarterze pieniądze na kosmiczny symulator SKYJACKER i dwukrotnie zbiórki kończyły się porażką. Postanowiono więc spróbować innego podejścia. Na własnej stronie twórcy zaczęli gromadzić potrzebne środki, natomiast na Kickstartera powrócili z innym, znacznie skromniejszym projektem zatytułowanym SKYJACKER: Starship Constructor. Jest to przeznaczona na pecety i urządzenia mobilne aplikacja pozwalająca na przeglądanie oraz konstruowanie statków gwiezdnych. Programowi udało się o 6 tys. dolarów przekroczyć cel w wysokości 30 tys. Uzyskane w ten sposób pieniądze pójdą na dokończenie kosmicznego symulatora, który zadebiutuje pod koniec tego roku.

  1. SKYJACKER: Starship Constructor – strona Kickstartera

Halfling Wars

Sukces konsoli przenośnej GCW-Zero i gry Cryamore - Przegląd Kickstarterów (28/01/2013) - ilustracja #2

Nerwowe chwile przeżyli autorzy mobilnej strategii Halfling Wars, którym udało się dopiero pod sam koniec akcji nieznacznie przekroczyć cel w wysokości 7 tys. Zabawa w tej produkcji polegać ma na zarządzaniu wioską zlokalizowaną w typowym świecie fantasy. Zadaniem gracza będzie dbanie o rozwój ekonomiczny oraz obrona mieszkańców przed potworami. W późniejszych etapach rozgrywki udamy się na podbój sąsiednich osad.

  1. Halfling Wars – strona Kickstartera

W toku

Artizens

Dobrym tempem do celu 30 tys. dolarów zmierza platformówka Artizens. Zgromadzono już 20 tys. dolarów, a do nadrobienia różnicy pozostały jeszcze trzy tygodnie. Gra nastawiona będzie na tryb kooperacyjny, w którym maksymalnie czterech graczy zmierzy się z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Wyjątkowo ciekawie zapowiada się system rzemiosła, który pozwoli na własnoręczne rysowanie nowych przedmiotów. W planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera zapowiadana jest na drugą połowę tego roku.

  1. Artizens – strona Kickstartera

Homesick

Raptem kilkaset dolarów dzieli pecetowy projekt Homesick od osiągnięcia potrzebnego minimum 8 tys. dolarów. Gra ma stanowić przygodówkę będącą ciekawą wariacją na temat popularnej wśród produkcji przeglądarkowych kategorii escape the room. Zadaniem gracza będzie zbadanie opuszczonego budynku. W czasie dnia zabawa ma być spokojna i skoncentruje się na eksploracji. Natomiast wraz z nastaniem nocy rzeczywistość przeobrazi się w koszmar. Wszystko to ukazane zostanie w pełnej detali grafice 3D.

  1. Homesick – strona Kickstartera

Terminus

Natomiast na serwisie Indiegogo sumę 25 tys. dolarów próbuje zebrać pecetowa strategia Terminus. Projekt można w uproszczeniu opisać jako duchowego spadkobiercę serii Outpost. Wcielimy się w przywódcę grupy gwiezdnych kolonizatorów i naszym zadaniem będzie zagospodarowanie wygenerowanej proceduralnie planety. Rozgrywka ma przypominać serie pokroju Anno czy SimCity, ale znacznie większy nacisk położony zostanie na aspekty survivalowe oraz radzenie sobie z katastrofami i awariami. Jednocześnie gra zaoferuje wysoki stopień realizmu, zarówno pod względem fizyki, jak i rozwiązań technologicznych.

  1. Terminus – strona na Indiegogo

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej