futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 2 stycznia 2013, 22:10

autor: Michał Kułakowski

GameStick – nowa konsola w serwisie Kickstarter

Od dziś w serwisie Kickstarter można wesprzeć produkcję nowej konsoli o nazwie GameStick, która korzysta z systemu Android. Urządzenie ma według producentów mieć rozmiary przeciętnego pendrive`a USB oraz współpracować z większością bezprzewodowych kontrolerów wykorzystujących technologię Bluetooth.

Po ogromnym i zaskakującym finansowym sukcesie konsoli Ouya na Kickstarterze, której pierwsze deweloperskie egzemplarze trafiły już do odbiorców, w serwisie pojawił się dziś projekt jej potencjalnego konkurenta. Zapowiedziany dziś GameStick ma w założeniach twórców być najtańszą i najbardziej mobilną konsolą telewizyjną, wykorzystującą system Android.

Prace nad urządzeniem są prowadzone już od ponad roku. Jego pomysłodawcami jest zespół deweloperów i inżynierów z firmy PlayJam, która od wielu lat rozbudowuje własną platformę gamingową przeznaczoną dla „inteligentnych” odbiorników telewizyjnych mogących łączyć się z internetem. Producenci zapewniają, że dysponują w pełni działającą prototypową wersją GameSticka oraz specjalnym kontrolerem zaprojektowanym na jego potrzeby. Na Kickstarterze proszą o 100 tysięcy dolarów, mających pomóc im w ostatecznym sfinansowaniu produktu oraz wprowadzeniu go na rynek.

Prototypowa wersja konsoli wraz z kontrolerem

Jedną z najważniejszych zalet GameSticka mają być jego małe rozmiary. Komercyjna wersja konsoli będzie bowiem na pierwszy rzut oka przypominała typowy pendrive, w którym zamiast zamiast USB wmontowano złącze HDMI. Dzięki temu, konsolę mamy bez problemu przechowywać wewnątrz dedykowanego gamepada, mogącego pochwalić się dwoma gałkami analogowymi oraz standardowym zestawem przycisków.

Na stronie projektu twórcy systemu, którego cenę ustalono na 79 dolarów, wyszczególnili dokładnie jego podzespoły i możliwości:

  1. Procesor – Amlogic 8726-MX
  2. Pamięć – 1GB DDR3 / 8GB pamięci FLASH + wsparcie dla przechowywania danych w chmurze; producenci rozważają także możliwość wbudowania portu dla kart pamięci (SD)
  3. WiFi – 802.11 b/g/n
  4. Bluetooth – LE 4.0
  5. System operacyjny – Android Jelly Bean
  6. Kontrolery – gamepady, myszki oraz klawiatury Bluetooth; jednocześnie z konsolą łączyć mogą się 4 urządzenia
  7. Wsparcie dla wyświetlania obrazu wideo w rozdzielczości 1080p

GameStick ma w domyśle korzystać z wirtualnego sklepu, będącego nową wersją platformy dystrybucyjnej, którą PlayJam stworzyło z myślą o odbiornikach TV. Zagwarantować ma to już na starcie duży wybór tytułów wielu deweloperów, takich jak Relentless Software, First Star Software czy studiów koncernu Disney. Twórcy zapewniają, że będą prowadzić rozmowy z kolejnymi producentami, którzy zapewnią stały dopływ nowych gier. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli zespołu PlayJam, pierwsze finalne egzemplarze konsoli trafią do graczy w kwietniu tego roku. W tym samym okresie komercyjny debiut będzie miała również Ouya.

  1. Strona projektu w serwisie Kickstarter
  2. Oficjalna strona Gamestick