Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 grudnia 2012, 06:57

autor: Adrian Werner

TERA - test na notebooku ASUS R500V

Testujemy grę TERA na notebooku ASUS R500V.

TERA to jedna z najbardziej zaawansowanych graficznie gier MMORPG na rynku. Sprawdźmy więc jak radzi sobie z nią słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:Dual-Core
    Pamięć RAM:  2 GB
    Karta grafiki: GeForce z serii 7600
    System operacyjny: Windows XP, Windows Vista , Windows 7

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:Pentium 4 3.2G
    Pamięć RAM:  3 GB
    Karta grafiki: GeForce 7600GT
    System operacyjny: Windows XP, Windows Vista , Windows 7 

Wymagania są jak widać są raczej typowe dla nowoczesnych gier MMO.  Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.

.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Rezultaty były dobre. Silnikowi zdarzały się sporadycznie spadki poniżej 30 klatek na sekundę, ale były one tak niewielkie, że nie przeszkadzały w zabawie.

.

 Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Znacznie gorzej było na ustawieniach wysokich. Na nich silnik cały czas pozostawał sporo poniżej 30 FPS-ów. Rozgrywce brakowało płynności do tego stopnia, że mocno psuło to przyjemność z rozgrywki.

.

 Podsumowanie

TERA okazała się wymagającą produkcją, co nie dziwi biorąc poziom grafiki. ASUS R500V poradził jednak sobie z tym tytułem całkiem przyzwoicie. Konfiguracja notebooka nie była wystarczająco mocna, aby udźwignąć ustawienia wysokie, ale już na opcjach średnich nie było większych problemów z płynnością, a gra wciąż wyglądała bardzo ładnie.

W galerii podpiętej pod tym testem znajdziecie obrazek pokazujący różnice między poszczególnymi ustawieniami opcji graficznych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej