Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2012, 21:00

autor: Michał Kułakowski

Nowa i odświeżona wersja PS Store startuje 17 października

Firma Sony poinformowała, że europejska wersja PlayStation Store doczeka się długo oczekiwanej zmiany wyglądu. Odświeżeniu ulegnie interfejs sklepu, ułatwiona ma zostać również nawigacja oraz wyszukiwanie gier.

Przez najbliższe miesiące możliwości nowego PS Store mają być dodatkowo udoskonalane

PlayStation Store, który funkcjonuje od 2007 roku, doczeka się drugiego w swojej historii poważnego faceliftingu. W odświeżonych szatach sklep pojawi się w Europie 17 października, na debiut nowego wyglądu za oceanem amerykańscy gracze będą musieli poczekać 6 dni dłużej. Na razie zmiany zauważą jedynie posiadacze PlayStation 3, na PS Vicie czy PSP nie dostrzeżemy żadnych nowości. Pierwszym co rzuci się w oczy po włączeniu sklepu to nowy interfejs, korzystający z pomysłów i rozwiązań znanych osobom testującym Steam Big Picture Mode oraz używającym Xboksów 360.

Do przeszłości odejdzie wszechobecny kolor niebieski oraz jednokolorowe tło, które zastąpią grafiki z wybranymi postaciami z popularnych gier. Zamiast ładować kolejne pojedyncze strony z zawartością będziemy przesuwać je horyzontalnie, z lewej do prawej strony. Sklep dostępny będzie zarówno w wersji HD jak i SD. Przedstawiciele Sony chwalą możliwości nowej wyszukiwarki, która ma być bardziej intuicyjna i podpowiadać nam tytuły poszukiwanych produkcji, biorąc pod uwagę ewentualne literówki i skrótowce. Będziemy mogli również filtrować treści pod względem ceny, gatunku czy platformy. Wybranie pojedynczej gry pozwoli nam od razu przeglądać wszystkie związane z nią pliki, takie jak dema, DLC, tematy pulpitu i awatary.

Wypada sobie życzyć, by wprowadzane zmiany wiązały się ze wzrostem wydajności i szybkości działania PS Store, która pozostawia wiele do życzenia. Gracze z pewnością nie byliby również zmartwieni gdyby obsłudze europejskiego sklepu udało się wreszcie wyeliminować inne nękające go problemy, takie jak brakująca i znikająca zawartość oraz błędy w wyświetlaniu poszczególnych produktów.

Treści będą prezentować się równie dobrze na ekranach SD jak i HD

Grupowanie zawartości związanej z jednym tytułem czy marką ułatwić ma przeglądanie sklepu