Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 września 2012, 10:47

autor: Adrian Werner

Znane z Bayonetta i Vanquish studio PlatinumGames chce tworzyć na PC

Studio PlatinumGames, znane jest z takich tytułów jak Bayonetta, Vanquish i Metal Gear Rising: Revengeance, chce rozpocząć tworzenie gier pecetowych. Zespół rozważa sfinansowanie produkcji z własnych środków, jak również skorzystanie z pomocy Kickstartera.

Znane z Bayonetta i Vanquish studio PlatinumGames chce tworzyć na PC - ilustracja #1
Vanquish

PlatinumGames to jeden z najlepszych japońskich zespołów deweloperskich. Pozycję tę wypracował sobie tworząc wysokiej jakości gry akcji, takie jak Vanquish czy Bayonetta. Do tej pory owocami pracy studia mogli się cieszyć jedynie posiadacze konsol. Wkrótce może to jednak ulec zmianie. W wywiadzie dla serwisu Polygon, dyrektor wykonawczy firmy, Atsushi Inaba, stwierdził, że PlatinumGames jest bardzo zainteresowane produkcją gier na pecety i sprzedawaniem ich za pośrednictwem serwisu Steam.

W tej chwili studio nie pracuje nad żadnym tytułem na PC. Wynika to z faktu, że tworzone obecnie przez zespół projekty Metal Gear Rising: Revengeance, The Wonderful 101 oraz Bayonetta 2 finansowane są przed wydawców i to oni decydują, na jakich platformach zostaną wydane. Inaba stwierdził, że produkcja współczesnych gier konsolowych jest bardzo droga i dlatego deweloperzy potrzebują wsparcia dużych firm. PlatinumGames chciałoby przynajmniej częściowo się usamodzielnić. Stąd pomysł stworzenia za własne pieniądze gier pecetowych, co umożliwiłoby zespołowi stanie się wydawcą niektórych swoich projektów.

Znane z Bayonetta i Vanquish studio PlatinumGames chce tworzyć na PC - ilustracja #2
Bayonetta

PlatinumGames rozważa uruchomienie Kickstartera, który pomógłby w sfinansowaniu części budżetu gry pecetowej. Warto dodać, że podczas niedawnych targów PAX, Atsushi Inaba spotkał się z przedstawicielami firmy Valve Software. Przedstawili mu oni plany rozwoju usługi Steam i choć Japończyk nie może ujawnić żadnych szczegółów, to przyznał, że roztoczona przed nim wizja była bardzo atrakcyjna. Co ciekawe, rozpoczęcie produkcji gier pecetowych wcale nie byłoby dla studia trudne. Inaba zdradził, że fundamenty wszystkich projektów jego studia opracowywane są na PC, a dopiero w późniejszych fazach przenoszone na konsole. Tym samym zespół jest dobrze zaznajomiony z architekturą pecetową.

Warto też wspomnieć, że PC nie jest jedyną platformą, którą zainteresowane jest PlatinumGames. Studio z uznaniem wyraża się o Nintendo 3DS i chciałoby zacząć tworzyć na tę konsolę przenośną. Niestety, do tej pory zespół nie znalazł wydawcy gotowego sfinansować taki projekt, ale Inaba nie poddaje się i ma nadzieję, że wkrótce ulegnie to zmianie.

Znane z Bayonetta i Vanquish studio PlatinumGames chce tworzyć na PC - ilustracja #3 PlatinumGames założyli w 2006 roku Shinji Mikami, Atsushi Inaba oraz Hideki Kamiya. Wcześniej pracowali oni w Clover Studio, gdzie stworzyli God Hand, Okami oraz serię Viewtiful Joe. Cała trójka opuściła jednak szeregi zespołu po tym, jak Capcom postanowił włączyć studio do swojej wewnętrznej struktury, co skutkowałoby utratą niezależności.

Pierwszym projektem PlatinumGames była udana gra akcji MadWorld. Następnie zespół wyprodukował ciepło przyjęte Infinite Space, Bayonetta, Vanquish oraz Anarchy Reigns. Obecnie tworzy The Wonderful 101 i Bayonetta 2 na Wii U oraz Metal Gear Rising: Revengeance na PlayStation 3 i Xboksa 360.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej