Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2012, 22:26

autor: Aleksander Kaczmarek

Mistrzowie Kodu tłumaczą konsolowe ograniczenia w GRID 2

Clive Moody z firmy Codemasters wypowiedział się w sprawie braku widoku z wnętrza pojazdu w zapowiedzianej niedawno grze GRID 2. Jego zdaniem rezygnacja z tego elementu podyktowana jest ograniczoną wydajnością konsol obecnej generacji.

Mistrzowie Kodu tłumaczą konsolowe ograniczenia w GRID 2 - ilustracja #1

Na oficjalnym forum Mistrzów Kodu pojawiło się oświadczenie wystosowane przez Clive'a Moody'ego, producenta wykonawczego gry GRID 2. Postanowił on wyjawić powody, dla których deweloperzy zdecydowali się zrezygnować z opcji widoku z fotela kierowcy. Dyskusja, jaka wywiązała się wśród fanów, liczy już blisko sto postów, a na głowy twórców posypały się gromy.

Wczorajsza oficjalna zapowiedź GRID 2 wywołała spore ożywienie wśród miłośników wirtualnych wyścigów. O ile większość graczy nie ma zastrzeżeń dotyczących ujawnionych modeli samochodów, lokacji czy trybów rozgrywki, o tyle brak kamery z wnętrza kabiny traktowany jest jako poważne uchybienie.

Inne zdanie ma ekipa Codemasters. Powołuje się ona na analizy, z których wynika, że z takiej opcji widoku korzysta jedynie 5% grających. Według zapewnień Moody'ego, twórcy zrezygnowali z tego elementu, by spożytkować zaoszczędzone zasoby w innych aspektach.

„Tworzenie gier wideo to zawsze sztuka kompromisu, a w tym przypadku podjęcie trudnej decyzji o rezygnacji z widoków z wnętrza samochodu, który jest ważny dla 5% naszych graczy (a pamiętajcie, że wciąż mamy kamery na masce i zderzaku, z których korzysta wiele osób posiadających kierownice), to coś, co w naszym odczuciu było z pożytkiem dla ogółu. Są one kosztowne z uwagi na konieczność zastosowania wysokiej rozdzielczości tekstur wnętrza pojazdu i wymagają sporej ilości pamięci (do przechowywania) oraz mocy obliczeniowej (do renderowania).”

Rezygnacja z wewnętrznej kamery rzekomo pozwoliła deweloperom rozwinąć skrzydła w dopracowaniu modeli samochodów, a także fizyce jazdy. Moody wsadził jednak kij w mrowisko argumentując, że przyczyną tego rodzaju „oszczędności” jest mocno ograniczona wydajność konsol obecnej generacji. Jego zdaniem ekipa deweloperska Codemasters potrafi wycisnąć maksimum możliwości z Xboksa 360 i PlayStation 3. Z tego też powody stworzenie gry wyścigowej, która stanowić będzie kolejny krok w rozwoju całego gatunku, wymaga ustępstw.

Nie trudno się domyślić, że gracze bardzo ostro zareagowali na takie argumenty. W postach często przewijają się tytuły gier wyścigowych, które mimo znakomitej oprawy wizualnej i zaawansowanego modelu jazdy oferują widok z fotela kierowcy. Clive Moody apeluje jednak, by wstrzymać się z sądami do pierwszej publicznej prezentacji nowego GRID-a, która dokonana zostanie podczas imprezy Eurogamer Expo.

  1. Dyskusja o rezygnacji z wewnętrznej kamery w GRID 2
  2. Oficjalna strona internetowa gry GRID 2