Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2012, 09:30

autor: Marek Oramus

Gabe Newell wyjaśnia przyczyny ciszy wokół kontynuacji serii Half-Life

W ramach podcastu Seven Day Cooldown współzałożyciel firmy Valve wypowiedział się w zawoalowany sposób na temat odwlekania zapowiedzi długooczekiwanej kontynuacji serii Half-Life.

Przed paroma dniami pisaliśmy na temat podcastu, w którym wypowiedział się Gabe Newell. Współzałożyciel firmy Valve nie ograniczył się jednak w trakcie udzielonego wywiadu do kwestii dotyczących systemu płatności w grze Dota 2. Szczególne zainteresowanie wśród społeczności graczy wywołały odpowiedzi dotyczące kontynuacji serii Half-Life. Producent wyjaśnił, dlaczego nie została do tej pory zapowiedziana.

Gabe Newell wyjaśnia przyczyny ciszy wokół kontynuacji serii Half-Life - ilustracja #1

W pewnym momencie prowadzący wywiad zadał pytanie odnośnie daty premiery gry Ricochet 2, co wywołało śmiech u Newella. Jest mało prawdopodobne, żeby powstała kontynuacja tej niewielkiej futurystycznej gry sieciowej wydanej w 2000 roku. Część osób uważa jednak ten tytuł za nazwę kodową gry Half-Life 3. O tym, że takie rozumowanie ma sens świadczy najlepiej odpowiedź współzałożyciela firmy Valve:

”Odnośnie gry Ricochet 2 mamy problem dotyczący dyskutowania o dalszych planach. W efekcie często zmieniamy zdanie w trakcie produkcji. W związku z tym zastanawiając się nad ogromną opowieścią jaką jest Ricochet 2, możesz dojść do punktu, w którym powiedzenie czegokolwiek zaskakuje nas w pozytywną lub negatywną stronę. Dlatego chcielibyśmy być bardzo przejrzyści odnośnie przyszłości gry Ricochet 2.”

Newell dodał również, że nie wypowiadanie się na temat gry Half-Life 3 leży obecnie w interesie graczy. Jego zdaniem, ciągłe informowanie o zmianach mogłoby doprowadzić fanów serii do szaleństwa. Dlatego Valve zamierza wstrzymać się z publikacją jakichkolwiek szczegółów do czasu, gdy firma będzie pewna kolejnych kroków. Na zakończenie Gabe dodał, że wszyscy pracownicy, którzy pracowali nad Ricochet 2 pozostali na swoich stanowiskach i kontynuują prace nad tą grą.

Ricochet to prosta gra sieciowa wydana w 2000 roku przez firmę Valve. Gracze skaczą w niej po zawieszonych w powietrzu platformach i próbują zepchnąć w przepaść przeciwników, rzucając w nich dyskami. Tytuł ten można obecnie nabyć za pośrednictwem platformy Steam.