Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 marca 2012, 20:28

autor: Adrian Werner

Weteran cyklu Ghost Recon prosi o o pomóc w sfinansowaniu duchowego spadkobiercy Rainbow Six

Po Double Fine kolejny niezależny deweloper próbuje zebrać wśród graczy pieniądze na nowy projekt. Tym razem jest to weteran ze studia Red Storm Entertainment, który chce stworzyć realistyczną pecetową taktyczną strzelankę w stylu serii pierwszych odsłon Tom Clancy’s Rainbow Six.

Weteran cyklu Ghost Recon prosi o o pomóc w sfinansowaniu duchowego spadkobiercy Rainbow Six - ilustracja #1

Jednym z najciekawszych wydarzeń tego roku było przekonanie graczy przez studio Double Fine do sfinansowania nowej gry. Sukces tego przedsięwzięcia nie umknął innym ludziom z branży i nie trzeba było czekać długo, by pojawili się naśladowcy. Jednym z nich jest firma Serellan, która chce stworzyć na PC realistyczną taktyczną strzelankę w stylu pierwszych odsłon serii Tom Clancy’s Rainbow Six.

Kickstarter taktycznej strzelanki:
  • Christian Allen pracował nad większością odsłon cyklu Ghost Recon
  • Twórca chce wyprodukować taktycznego FPS-a w stylu pierwszych kilku części serii Rainbow Six.
  • By wystartować projekt musi do 1 kwietnia zebrać 200 tysięcy dolarów.

Całe przedsięwzięcie jest szczególnie godne uwagi z powodu osoby szefa studia Serellan. Jest nim bowiem Christian Allen. Swoją karierę zaczął on od tworzenia modyfikacji do Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear. Potem pracował przy produkcji tytułów takich jak m.in. Tom Clancy's Ghost Recon: Island Thunder, Tom Clancy's Ghost Recon 2 i Halo: Reach. Był również głównym projektantem obu odsłon Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter. Nie mamy tu zatem do czynienia z amatorem porywającym się z motyką na słońce. Zamiast tego jest to projekt weterana, który po latach zajmowania się bardziej zręcznościowymi tytułami chce wrócić do swoich korzeni i stworzyć prawdziwą taktyczną strzelankę w starym dobrym stylu.

Gra ma koncentrować się na dynamicznych starciach na niewielkich dystansach, podczas których ginać się będzie często od jednej kuli. Przed misją sami wybierzemy uzbrojenie i ekwipunek oddziału, a w trakcie realizacji zadań nie zabraknie systemu wydawania rozkazów podwładnym. Poziomy mają być tak skonstruowane, aby umożliwiać wybór wielu metod realizacji celów. Jednocześnie wiele ich elementów ustalana będzie losowo, dzięki czemu nie znudzi nas wielokrotne każdej mapy. Poza trybem dla pojedynczego gracza dostępny ma być oczywiście również multiplayer, wliczając w to sieciową kooperację. Nie zabraknie też rozbudowanych narzędzi moderskich. Warto dodać, że Christian Allen świetnie nadaje się do zaprojektowania tego typu produkcji, ponieważ sam przez cztery lata służył w jednostkach Marines

Weteran cyklu Ghost Recon prosi o o pomóc w sfinansowaniu duchowego spadkobiercy Rainbow Six - ilustracja #2
Christian Allen

Allen jednocześnie zdaje sobie sprawę z tego, że żaden duży wydawca nie porwie się na sfinansowanie podobnej gry. Takie firmy mają w zwyczaju wydawać dziesiątki milionów dolarów na produkcję oraz marketing i w zamian oczekują wielomilionowych wyników sprzedaży. Dlatego zwrócił się do samych fanów taktycznych strzelanek o pomoc w zdobyciu potrzebnych pieniędzy.

Celem jest zebranie 200 tysięcy dolarów do 1 kwietnia tego roku. Za 15 dolarów otrzymacie pełną wersję gry, gdy ta trafi do sprzedaży. Osoby, które zadeklarują 50 dolarów i więcej będą miały wpływ na decyzje podejmowane w trakcie procesu produkcyjnego. Natomiast dla entuzjastów, którzy uszczuplą swoje konto o 10 tysięcy dolarów Allen przygotował prezent w postaci pistoletu Beretta 92FS 9mm z wygrawerowanym logiem gry.

Oczywiście, ukończenie całego projektu kosztować będzie znacznie więcej niż 200 tysięcy dolarów. Resztę wyłożą jednak sami twórcy i tradycyjni inwestorzy. Warto też przypomnieć, że zadeklarowane w Kickstarterze sumy zostaną ściągnięte z kont graczy tylko jeśli uda się osiągnąć do 1 kwietnia ustaloną sumę.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej