Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2011, 17:59

autor: Adrian Werner

Amy - zobacz mechanikę interakcji między bohaterkami

Na oficjalnym blogu PlayStation opublikowano materiał video z gry Amy. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się jak będzie wyglądała mechanika interakcji między dwoma głównymi bohaterkami najnowszego projektu twórcy Flashbacka.

Amy to nowa gra Paula Cuisseta, czyli jednego z twórców legendarnego Flashback: The Quest For Indentity. Od pewnego czasu docierały do nas kolejne informacje i materiały graficzne z tej produkcji. Do tej pory nie wiedzieliśmy jednak jak wyglądać będzie mechanika rozgrywki. Teraz dzięki nowemu filmikowi uległo to zmianie.

Interakcja pomiędzy starowaną przez nas kobietą imieniem Lana a znajdującą się pod jej opieką dziewczynką (tytułową Amy) ma być jednym z głównych elementów rozgrywki. Aby przeżyć będą musiały ze sobą ściśle współpracować. Oznacza to, że pojawi się sporo zagadek, w których konieczne okaże się wykorzystanie unikalnych cech bohaterek. Przykładowo, mała Amy potrafi wejść tam gdzie jej dorosła opiekunka nigdy się nie wciśnie.

Lana jest zainfekowana śmiercionośnym wirusem z wolna przemieniających ją w zombie. Z jakiegoś powodu tylko bliskość Amy potrafi powstrzymać rozwój choroby i znacząco przyśpiesza tempo regeneracji zdrowia. Ponadto gracze mogą w każdej chwili chwycić dziewczynkę za rękę. Wtedy wibracje pada zasymulują rytm serca Amy – im jest szybszy, tym w większym niebezpieczeństwie się znajdujemy. Tym samym system ten pełni funkcję pewnego rodzaju wykrywacza zagrożeń.

Amy - zobacz mechanikę interakcji między bohaterkami - ilustracja #1

Dziewczynka wyposażona zostanie w szereg unikalnych umiejętności. Przykładowo, jej lampa będzie rozświetlała pomieszczenia. Ponadto nieraz zwróci naszą uwagę na kluczowe przedmioty i miejsca. Zachowanie Amy kontrolować ma zaawansowana sztuczna inteligencja, która nie tylko będzie skuteczna, ale również w realistyczny sposób pokaże osobowość i emocje dziecka.

Gra tworzona jest z myślą o PlayStation 3 oraz Xbox 360. W planach jest również wersja pecetowa, ale ukaże się ona później niż konsolowe.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej