Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 października 2011, 10:24

autor: Adrian Werner

Hobbit i LEGO Batman 2 w planach Warner Bros. Interactive na przyszły rok

Firma Warner Bros. Interactive zdradziła część swoich planów na przyszły rok. Możemy spodziewać się m.in. gry opartej na licencji Hobbita oraz kontynuacji LEGO Batman.

Firma Warner Bros. Interactive ma powody do zadowolenia. Wszystko wskazuje na to, że premiera Batman: Arkham City okaże się wielkim sukcesem. Prezes Martin Tremblay udzielił z tej okazji wywiadu, dzięki któremu poznaliśmy kilka nowych projektów tego wydawcy, takich jak adaptacja Hobbita oraz druga część LEGO Batman.

Hobbit i LEGO Batman 2 w planach Warner Bros. Interactive na przyszły rok - ilustracja #1

Zdjęcie promujące film The Hobbit: An Unexpected Journey.

W grudniu przyszłego roku na ekrany kin wejdzie pierwsza część Hobbita w reżyserii Peter Jacksona. Zanim to jednak nastąpi do sprzedaży trafi gra bazująca na tej licencji. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to bezpośrednia adaptacja filmu, czy też coś bardziej ambitnego. W 2012 roku wydana zostanie też kontynuacja LEGO Batman. Ponadto w produkcji znajduje się nieujawniony jeszcze projekt z jednym z superbohaterów ze stajni DC Comics w roli głównej.

Martin Tremblay podkreślił, że źródłem sukcesu Warner Bros. Interactive jest niepoleganie jedynie na popularności licencji filmowych. Nawet korzystając ze znanych marek, firma stara się tworzyć produkcje, które są w stanie stać na własnych nogach. Skuteczności takiego podejścia dowodzą wyniki sprzedaży. Batman: Arkham Asylum rozszedł się w 4,3 milionach egzemplarzy, a oczekiwania względem kontynuacji są jeszcze większe. Natomiast Mortal Kombat zakupiło ponad 3 miliony graczy.

Hobbit i LEGO Batman 2 w planach Warner Bros. Interactive na przyszły rok - ilustracja #2

LEGO Batman: The Videogame

W 2007 roku firma za 200 milionów dolarów kupiła studio Traveller's Tales, co okazało się wyjątkowo trafną inwestycją. Oparte na licencji LEGO gry tego zespołu były głównym powodem, dla którego wydawca był w stanie wypracować zysk w latach 2008-2010. Oczywiście nie obyło się też bez porażek, takich jak F.3.A.R. czy Green Lantern: Rise of the Manhunters, ale nie zmieniają one faktu, że obecnie wśród dużych wytwórni filmowych tylko Warner Bros. posiada dobrze radzącą sobie sekcję zajmującą się produkcją i wydawaniem gier.

Na koniec Tremblay zdradził, że Warner Bros. Interactive zatrudnia aktualnie około 1800 pracowników, a budżety dla ważnych projektów zamykają się najczęściej w kwocie 30-40 milionów dolarów. Według prognoz 2011 rok ma być najlepszym w historii wydawcy i zapewnić mu ponad miliard dolarów przychodu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej