Wiadomość gry na świecie 18 sierpnia 2011, 16:35

autor: Sarge

System osłon, klasa Scavenger i kobiety w grze Bodycount

Im bliżej premiery Bodycount, tym chętniej twórcy zdradzają nowe szczegóły dotyczące gry. Tym razem wypowiedziano się na temat systemu osłon, klasy Scavenger i kwestii kobiet występujących w kampanii dla jednego gracza.

Andrew Parsons z Codemasters zajmujący się projektowaniem poziomów w Bodycount, odpowiedział na kilka pytań dotyczących gry. Dzięki temu dowiedzieliśmy się więcej o klasie Scavenger, a także poznaliśmy podejście twórców do systemu osłon i kwestii znikomej liczby kobiet występujących w produkcji.

Redaktorzy serwisu games.on.net zapytali swojego rozmówcę o klasę Scavengera występującą w trybie multiplayer. Jest to bardzo szybko poruszająca się postać potrafiąca niejako okradać nas z łupu porozrzucanego po polu bitwy. Pogoń za takim złodziejem niekoniecznie musi być opłacalna, jako że jest zdolny do zostawiania za sobą wybuchających min. Trzeba zatem zrobić wszystko, aby zbierać wszelkie przedmioty, zanim zrobi to Scavenger.

System osłon, klasa Scavenger i kobiety w grze Bodycount - ilustracja #1

Wiele osób zastanawia się, czy w Bodycount potrzebny jest system osłon, jako że rozgrywka opiera się na dynamicznej akcji i niczym nieskrępowanej destrukcji otoczenia. Parsons broni tego pomysłu tłumacząc, że chowanie się za przeszkodami wielokrotnie może pomóc ocalić życie. Z drugiej strony, taka osłona szybko może zostać zniszczona, więc nigdy nie będziemy mogli czuć się do końca bezpieczni. Kluczowa będzie zatem ciągła zmiana położenia.

W trakcie trwania jednoosobowej kampanii nie spotkamy zbyt wielu kobiet. Twórcy niejednokrotnie dyskutowali nad wprowadzeniem płci pięknej do gry, ale szybko zdawali sobie sprawę, że na wojnie dominują przede wszystkim mężczyźni, więc postanowili odwzorować tę tendencję w swojej produkcji. Ostatecznie w pełnej wersji znajdzie się jedna kobieta, która odegra większą rolę w historii – pozostałe zostaną zepchnięte na dalszy plan.

Bodycount ukaże się 2 września w Europie na PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Parsons potwierdził przy okazji, że nie ma planów wydania tytułu na pecetach. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Licomp Empik Multimedia w angielskiej wersji językowej.