Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lipca 2011, 12:15

autor: Marcin Skierski

Wysoka cena odświeżonych wersji Resident Evil 4 i Code: Veronica X

Poznaliśmy oficjalne ceny odświeżonych wersji Resident Evil 4 i Resident Evil Code: Veronica X. Oba tytuły we wrześniu zostaną udostępnione na łamach PlayStation Network oraz Xbox Live.

Firma Capcom ujawniła ceny odświeżonych wersji Resident Evil 4 i Resident Evil Code: Veronica X, które za dwa miesiące trafią do serwisów dystrybucji cyfrowej Sony oraz Microsoftu. Zaprezentowano również nowe filmy przedstawiające rozgrywkę.

Okazuje się, że za każdą pozycję z osobna przyjdzie nam zapłacić 1600 punktów Microsoftu lub równowartość 19,99 euro (ok. 80 złotych). To zaskakująco wysoka cena biorąc pod uwagę, że oba tytuły ukazały się na rynku wiele lat temu. Dla porównania, każdą z trzech odnowionych odsłon serii Prince of Persia na PlayStation Network można dostać za 55 złotych.

Odświeżone wydanie Resident Evil 4 zadebiutuje 20 września na Xbox Live i dzień później na europejskim PlayStation Network. Po tygodniu przerwy użytkownicy obu platform dostaną do ściągnięcia Resident Evil Code: Veronica X. Warto dodać, że w przypadku konsoli Microsoftu produkcje wejdą w skład serwisu Gier na Żądanie – dzięki temu będziemy mogli zdobyć w nich Osiągnięcia o łącznej wartości 1000 Punktów Gracza.

Resident Evil Code: Veronica X zadebiutował w 2000 roku w wersji na Dreamcasta (jeszcze bez „X” w tytule). Jakiś czas później posiadacze PlayStation 2 oraz GameCube’a otrzymali usprawnioną wersję tej produkcji, z dodatkowymi scenkami przerywnikowymi, lepszą oprawą graficzną i kilkoma mniejszymi zmianami. Gra opowiada o losach Claire Redfield poszukującej swojego brata Chrisa, którym notabene również możemy pokierować, przeżywając niejako dwa osobne scenariusze.

Resident Evil 4 na początku 2005 roku ukazał się na GameCube’a, a z czasem skonwertowano go na PlayStation 2, Wii, pecety, a nawet przenośne platformy korzystające z systemu operacyjnego iOS. Ta odsłona przyniosła rewolucyjne dla serii patenty, porzucając statyczny widok na rzecz kamery umieszczonej za plecami głównego bohatera. Rozgrywka w większym stopniu została nastawiona na akcję, co zostało dobrze przyjęte zarówno przez graczy, jak i media. Dzieło firmy Capcom pozostaje jednym z najwyżej ocenianych w historii – średnia ocen edycji na konsolę Nintendo oraz Sony według serwisu GameRankings przekracza 95 procent.