Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2011, 12:29

autor: Piotr Doroń

Nintendo - wyniki finansowe, sprzedaż gier i plany na przyszłość

Poznaliśmy kolejne szczegóły z raportu finansowego japońskiej firmy Nintendo, obejmującego ostatni kwartał 2011 roku fiskalnego (1 kwietnia 2010 – 31 marca 2011). Wśród poruszonych tematów znalazły się przychody koncernu, sprzedaż gier, a także plany na przyszłość.

Poznaliśmy kolejne szczegóły z raportu finansowego japońskiej firmy Nintendo, obejmującego ostatni kwartał 2011 roku fiskalnego (1 kwietnia 2010 – 31 marca 2011). Wśród poruszonych tematów znalazły się przychody koncernu, sprzedaż gier, a także plany na przyszłość. Niniejsza wiadomość stanowi uzupełnienie informacji m.in. o następcy Wii, którą opublikowaliśmy wczoraj.

Nintendo nie udało się zamknąć zakończonego 31 marca roku fiskalnego tak efektownie, jak poprzedniego okresu rozliczeniowego. Przychody firmy spadły o blisko 30% (do poziomu 12 miliardów dolarów), co automatycznie przełożyło się na wypracowanie znacznie niższego zysku (946 milionów dolarów, czyli o 66% gorszego niż w ubiegłym roku fiskalnym). Głównym tego powodem był spadek sprzedaży Wii i DS. Konsole znalazły odpowiednio 5 milionów i 10 milionów nabywców mniej niż w 2010 roku fiskalnym.

Lp.

Tytuł

Sprzedaż w 2011 roku fiskalnym

Sprzedaż ogółem

1.

Pokemon Black & White

11,51 milionów

11,51 milionów

2.

New Super Mario Bros.

4,39 mln

26,88 mln

3.

Pokemon HeartGold & SoulSilver

3,5 mln

11,90 mln

4.

Mario Kart DS

3,14 mln

21,04 mln

5.

Professor Layton and the Unwound Future

1,97 mln

1,97 mln

6.

Art Academy

1,90 mln

1,90 mln

7.

Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem

1,78 mln

1,78 mln

8.

Mario Party DS

1,13 mln

8,21 mln

9.

Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies

1,05 mln

1,05 mln

10.

Mario & Luigi: Bowser's Inside Story

1,05 mln

4,13 mln

Sprzedaż gier na Nintendo DS.

Sytuację Nintendo uratowały w dużej mierze gry, które zgodnie z oczekiwaniami nie miały problemów ze znajdywaniem odbiorców. Na Nintendo 3DS królowały nowe Nintendogs + cats. Trzy wersje gry zaprojektowanej przez Shigeru Miyamoto znalazły 1,71 miliona nabywców, przy czym na regiony inne niż Japonia przypadło aż 1,25 miliona egzemplarzy. Na DS równych nie miały sobie dwie kolejne odsłony serii PokemonBlack oraz White. W sumie zakupiło je 11,5 milionów osób.

Na Wii – poza standardowymi hitami pokroju Wii Sports, Wii Sports Resort i New Super Mario Bros. Wii – dobrym rezultatem mogły się pochwalić wydane w ubiegłym roku kosmiczne przygody hydraulika Mario. Na zakup Super Mario Galaxy 2 zdecydowało się bowiem 6,38 milionów użytkowników stacjonarnej platformy sprzętowej Nintendo.

Lp.

Tytuł

Sprzedaż w 2011 roku fiskalnym

Sprzedaż ogółem

1.

Wii Sports

13,30 milionów

76,76 milionów

2.

Wii Sports Resort

11,54 milionów

27,68 milionów

3.

New Super Mario Bros. Wii

7,23 mln

21,94 mln

4.

Super Mario Galaxy 2

6,36 mln

6,36 mln

5.

Wii Fit Plus

5,83 mln

18,49 mln

6.

Wii Party

5,77 mln

5,77 mln

7.

Donkey Kong Country Returns

4,98 mln

4,98 mln

8.

Mario Kart Wii

4,45 mln

27 mln

9.

Super Mario All-Stars Limited Edition

2,24 mln

2,24 mln

10.

Kirby's Epic Yarn

1,59 mln

1,59 mln

Sprzedaż gier na Wii.

Na specjalnym spotkaniu z inwestorami głos w sprawie przyszłości Nintendo zabrał również prezes koncernu, Satoru Iwata. Oznajmił, że podczas czerwcowych targów E3 odbędzie się oficjalna i huczna zapowiedź Super Mario 3DS na nowego handhelda japońskiego koncernu. W grze po raz kolejny odwiedzimy poziomy zawieszone w kosmicznej próżni, by przeżyć nowe przygody jednego z najpopularniejszych bohaterów gier. Niewykluczone, że w Los Angeles poznamy również więcej informacji na temat nowej odsłony cyklu Pokemon. Aktualnie świat obiegają plotki sugerujące, że Nintendo pracuje w pocie czoła nad następną historią o kolekcjonowaniu stworków.

Nintendo - wyniki finansowe, sprzedaż gier i plany na przyszłość - ilustracja #1

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej