Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2010, 12:03

autor: Piotr Doroń

Brytyjska klęska Rock Band 3

Jeżeli firmie Harmonix wydawało się, że kiepska sprzedaż Guitar Hero: Warriors of Rock pomoże Rock Band 3 w podbiciu rynku elektronicznej rozrywki, to najwidoczniej amerykański producent grubo się pomylił. W Wielkiej Brytanii – drugim pod względem ważności regionie dla twórców gier muzyczno-rytmicznych – pozycja nie spotkała się ze zbyt ciepłym przyjęciem graczy.

Jeżeli firmie Harmonix wydawało się, że kiepska sprzedaż Guitar Hero: Warriors of Rock pomoże Rock Band 3 w podbiciu rynku elektronicznej rozrywki, to najwidoczniej amerykański producent grubo się pomylił. W Wielkiej Brytanii – drugim pod względem ważności regionie dla twórców gier muzyczno-rytmicznych – pozycja nie spotkała się ze zbyt ciepłym przyjęciem graczy.

Z informacji podanych przez organizację UKIE (UK Interactive Entertainment – dawniej ELSPA), w tygodniu zakończonym 30 października Brytyjczycy zdecydowali się zakupić jedynie 7386 egzemplarzy dzieła Harmonix (wydanego 29 października) – w tym 5318 na Xboksa 360, 1555 na PlayStation 3 oraz 295 na Wii. W rezultacie produkcja zakończyła swój pierwszy tydzień na Wyspach Brytyjskich na 26 miejscu listy 40 najpopularniejszych gier.

Jedno miejsce niżej uplasował się główny rywal Rock Band 3, czyli Guitar Hero: Warriors of Rock. Należy jednak pamiętać, że produkcja studia Neversoft debiutowała w Wielkiej Brytanii 24 września. Wówczas, w takim samym czasie (czyli w ciągu dwóch dni), udało jej się osiągnąć wynik, który pozwolił na zajęcie w tym samym notowaniu UKIE miejsce 14. W kolejnych zestawieniach Warriors of Rock plasowało się z reguły w trzeciej dziesiątce.

Brytyjska klęska Rock Band 3 - ilustracja #1

Co ciekawe, jeszcze w ubiegły piątek Daniel Sussman, nadzorujący projekt Rock Band 3, zasugerował w rozmowie z serwisem Eurogamer, że słabsza sprzedaż innych gier z kategorii muzyczno-rytmicznej wynika z oczekiwania graczy na premierę bardzo dobrze zapowiadającego się Rock Band 3. Swego czasu z oceną sytuacji na rynku pomylił się najwidoczniej także Alex Rigopulos, szef Harmonix. Na początku bieżącego roku nie wierzył on bowiem, że gry muzyczne osiągnęły szczyt popularności. Jak pokazuje jednak sytuacja z marką Guitar Hero, jest to bardzo możliwe.

Guitar Hero: Warriors of Rock w pierwszym tygodniu obecności na amerykańskim rynku znalazło jedynie 86 tysięcy nabywców. Według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com do tej pory, czyli po ponad miesiącu, w Stanach Zjednoczonych i w Europie sprzedano jedynie 400 tysięcy egzemplarzy, co jest najprawdopodobniej najgorszym rezultatem w historii serii. Zapewne podobna sytuacja powtórzy się z Rock Band.

Interesujące jest również to, że na wzrost sprzedaży gier muzycznych absolutnie żadnego przełożenia nie mają bardzo dobre noty, wystawiane im przez branżowego media. Wystarczy odnotować, że Warriors of Rock uzyskało oceny na średnim poziomie ponad 80%, a Rock Band 3 jest najlepiej notowaną odsłoną cyklu w całej jego historii (wersje na X360 i PS3 mogą się pochwalić ocenami na poziomie 94%!).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej