Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2010, 18:54

autor: Piotr Doroń

Twórcy Limbo pracują nad nową grą

Jeżeli przypadł Wam do gustu mroczny klimat dwuwymiarowej, niezależnej produkcji o tytule Limbo, to z pewnością ucieszy Was informacja, że duńskie studio PlayDead rozpoczęło proces produkcji kolejnego dzieła. Gra, będąca reprezentantem odrębnej marki, będzie dedykowana wszystkim fanom niecodziennych przygód bezimiennego chłopca.

Jeżeli przypadł Wam do gustu mroczny klimat dwuwymiarowej, niezależnej produkcji o tytule Limbo, to z pewnością ucieszy Was informacja, że duńskie studio PlayDead rozpoczęło proces produkcji kolejnego dzieła. Gra, będąca reprezentantem odrębnej marki, będzie dedykowana wszystkim fanom niecodziennych przygód bezimiennego chłopca.

Twórcy Limbo pracują nad nową grą - ilustracja #1

Limbo

W chwili obecnej nie znamy żadnych konkretów, aczkolwiek Dino Patti, szef PlayDead, przyznał w rozmowie z redakcją serwisu Joystiq, że produkcja zostanie stworzona w stylu podobnym do Limbo. Powinniśmy zatem oczekiwać gry dwuwymiarowej, stawiającej nie tyle na mechanikę (która będzie jednak niezwykle istotna w kontekście rozgrywki), co na doznania płynące z poznawania świata przedstawionego i emocje wzbudzane przez podejmowane przez gracza decyzje.

Warto jednocześnie zauważyć, że choć Limbo jest tytułem ekskluzywnym dla konsoli Xbox 360 i „pozostanie nim bez względu na wszystko ”, to w przypadku nowego dzieła PlayDead sprawa wydania na innych platformach pozostaje otwarta. „Chcielibyśmy, aby w nasze gry zagrała jak największa liczba osób ”, powiedział szef studia w trakcie kalifornijskiej imprezy Indiecade przeznaczonej dla twórców gier niezależnych (Limbo zostało tam uznane za jedną z najlepszych tego typu pozycji). Dino Patti dodał jednak, że z uwagi na pomoc jaką producent otrzymał ze strony Microsoftu w przypadku Limbo, a także opłacalność tego przedsięwzięcia, nie można całkowicie wykluczyć ponownego zwrócenia się w kierunku ekskluzywności.

Limbo zadebiutowało 21 lipca za sprawą serwisu Xbox Live Arcade, stając się z miejsca największym sukcesem tegorocznej akcji Summer of Arcade (w pokonanym polu dzieło studia PlayDead zostawiło m.in. Lara Croft and the Guardian of Light, czy Castlevania: Harmony of Despair). Wystarczy wspomnieć, że w przeciągu czterech tygodni od premiery gra została zakupiona przez ponad 300 tysięcy użytkowników Xboksa 360. Znalazła również uznanie wśród krytyków, którzy przyznali jej noty na średnim poziomie 90%. Na naszych łamach produkcja otrzymała ocenę w wysokości 85%, w czym nie przeszkodził nawet fakt, że można ją ukończyć za jednym, niezbyt długim posiedzeniem.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry