Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 sierpnia 2010, 11:04

autor: Piotr Doroń

THQ o pecetowej wersji strzelaniny Homefront

Firma THQ zabrała głos w sprawie pecetowej wersji pierwszoosobowej strzelaniny Homefront. Okazuje się, że zostanie ona wzbogacona o kilka dodatkowych elementów, których próżno będzie szukać w konsolowych edycjach dzieła studia KAOS.

Firma THQ zabrała głos w sprawie pecetowej wersji pierwszoosobowej strzelaniny Homefront. Okazuje się, że zostanie ona wzbogacona o kilka dodatkowych elementów, których próżno będzie szukać w konsolowych edycjach dzieła studia KAOS.

THQ o pecetowej wersji strzelaniny Homefront - ilustracja #1

Dodatki będą związane z trybem rozgrywki wieloosobowej. Mianowicie, pecetowy Homefront zaoferuje obsługę serwerów dedykowanych. Przypadnie to z pewnością do gustu graczom będącym zaciekłymi przeciwnikami systemu matchmakingu (wykorzystywanego w głównej mierze na konsolach). Dodatkowo w grze zaimplementowane zostanie wsparcie dla klanów, których zakładanie i zarządzanie będzie obsługiwane za pośrednictwem specjalnej opcji w menu gry. Ponadto w zapowiedzi wspomniano o innych funkcjach społecznościowych. Nie doczekały się one jednak szerszego opisu.

Warto również odnotować, że nad pecetową odsłoną Homefront nie pracuje oryginalny deweloper, czyli KAOS Studios. Z informacji ujawnionych przez THQ wynika, że produkcja została zlecona zewnętrznej firmie, konkretnie kanadyjskiemu studiu Digital Extremes. Ma ono w dorobku m.in. grę akcji Dark Sector,konwersję pierwszego BioShocka na konsolę PlayStation 3, a także tryb wieloosobowy opracowany z myślą o kontynuacji historii podwodnego miasta Rapture. Główny producent pecetowej wersji Homefront, Frank De Lise, jest przekonany, że konwersja przypadnie do gustu osobom grającym na komputerach osobistych.

THQ o pecetowej wersji strzelaniny Homefront - ilustracja #2

Akcja Homefront osadzona zostanie w 2027 roku, w świecie, w którym Stany Zjednoczone zostały zniewolone przez armię Korei Północnej. Motywem przewodnim dzieła KAOS Studios będzie zatem walka z okupantem, ukazana w taktycznym stylu przywodzącym na myśl poprzednie dokonanie studia, czyli Frontlines: Fuel of War. W grze wcielimy się w członka amerykańskiego ruchu oporu. Autorem scenariusza jest John Milius – współtwórca scenariuszów do takich obrazów, jak Czas Apokalipsy, Stan Zagrożenia, czy Siła Magnum.

Interesujące jest to, że finał historii Homefront poznamy najprawdopodobniej dopiero w potencjalnej drugiej odsłonie gry, której akcja według plotek zostanie przeniesiona do Londynu. Dodatkowo fabułę mają rozwijać dodatki DLC do „jedynki”. Takie rozwiązanie jest rzekomo następstwem obranej przez twórców konwencji prezentacji historii. Mianowicie, całość utrzymana zostanie w stylu seriali telewizyjnych – opowieść ma być podzielona na odcinki, których główną cechą będą zaskakujące zwroty akcji.

Homefront zostanie wydany na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Do premiery gry dojdzie najprawdopodobniej w lutym 2011 roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej