Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2010, 09:10

autor: Marcin Skierski

Każdy następny Crysis skorzysta z technologii 3D

Technologia 3D coraz odważniejszym krokiem zaczyna wkraczać na rynek. Także wybrane gry doczekały się już potwierdzenia obsługi nowego sposobu wyświetlania obrazu, a wśród nich znalazł się między innymi Crysis 2. Jak się okazuje, to nie koniec eksperymentów firmy Crytek z tą nową techniką, bowiem kolejne odsłony serii również będą ją wspierać.

Technologia 3D coraz odważniejszym krokiem zaczyna wkraczać na rynek. Także wybrane gry doczekały się już potwierdzenia obsługi nowego sposobu wyświetlania obrazu, a wśród nich znalazł się między innymi Crysis 2. Jak się okazuje, to nie koniec eksperymentów firmy Crytek z tą nową techniką, bowiem kolejne odsłony serii również będą ją wspierać.

Nie jest tajemnicą, że po wydaniu drugiej części w planach jest dalsze eksploatowanie znanej marki. Tymczasem Cervat Yerli (prezes niemieckiego dewelopera) został zapytany przez serwis CVG, czy kontynuacja „dwójki” i następne wydania dalej będą obsługiwać 3D. Okazuje się, że jak najbardziej możemy na to liczyć.

Każdy następny Crysis skorzysta z technologii 3D - ilustracja #1

Zwrócił też uwagę, że Crysis dopiero debiutuje na konsolach (pierwowzór ukazał się tylko na pecetach), w związku z czym twórcy chcą dokonać swego rodzaju ponownego startu swojej marki. Pomóc ma w tym właśnie wsparcie 3D, które nie będzie tylko jednorazowym wyskokiem przy okazji Crysis 2.

Kolejne części również mają obsługiwać tę technologię, ponieważ sami twórcy widzą w niej spory potencjał. Yerli jest zresztą zdania, że kto tylko spróbuje doświadczyć efektu 3D w jego produkcji, ten nie będzie miał najmniejszej ochoty wracać kiedykolwiek do zwykłych odbiorników. Sporo tutaj pochwał dla własnej pracy, ale też daje to pojęcie o nadziejach, jakie wzbudza w studiu nowy sposób wyświetlania obrazu.

Zresztą sam prezes Cryteka uważa, że 3D przyjmie się na rynku i z czasem stanie się standardem. Wprawdzie nie spodziewa się on, by każda gra nagle zaczęła wspierać tę technologię, ale przy wsparciu największych hitów stanie się ona coraz bardziej popularna i deweloperzy będą po nią chętniej sięgać. Nie wybiegając jednak zanadto w przyszłość, najpierw poczekajmy na premierę Crysis 2, która ostatnio została przesunięta na pierwszy kwartał 2011 roku.