Wiadomość gry na świecie 20 czerwca 2010, 11:04

autor: Adrian Werner

Filmik z prezentacji Rage na E3

Jedną z największych gwiazd tegorocznego E3 okazała się nowa produkcja ekipy id Software, czyli post apokaliptyczna strzelanka zatytułowana Rage. W zrozumieniu, o co tyle krzyku powinien pomóc właśnie wypuszczony ponad dziesięciominutowy filmik z prezentacji tej gry.

Jedną z największych gwiazd tegorocznego E3 okazała się nowa produkcja ekipy id Software, czyli post apokaliptyczna strzelanka zatytułowana Rage. W zrozumieniu, o co tyle krzyku powinien pomóc właśnie wypuszczony ponad dziesięciominutowy filmik z prezentacji tej gry.

Filmik z prezentacji Rage na E3 - ilustracja #1

A ta ryba taaaaaaaka była.

Na filmiku możecie zobaczyć możliwości nowego silnika, poruszanie się pojazdami, rozmowy z postaciami oraz sporą różnorodność lokacji (od pustyni, przez miasto, a na kanałach kończąc). Nie zabraknie również walki, w tym również potyczek między wehikułami.

Przypomnijmy, że niedawno potwierdzono, że Rage trafi na półki sklepowe dopiero w 2011 roku. Projekt tworzony jest na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 i w wersjach konsolowych całość ma śmigać w stałych 60 klatkach na sekundę. Wszystko wskazuje niestety, że gra nie zaoferuje wsparcia dla dedykowanych serwerów, co zapewne nie ucieszy graczy komputerowych. Pierwotnie wydawcą Rage miało być Electronic Arts, lecz po tym jak id Software zostało kupione przez Zenimax rolę tę przejęła Bethesda.

Komentarze Czytelników (49)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.06.2010 14:02
odpowiedz
raziel88ck
114
Reaver is the Key!

Ale postacie rowniez nie zachwycaja. Taki szalony Joe wyglada jak dziadek w Prey z Id Tech 4. Juz na Unreal Engine 3 lepiej postacie wygladaja. Co do artyzmu, mnie osobiscie takie pustynie nie bardzo rajcuja.

aope - ano animacje sa ok

20.06.2010 14:04
odpowiedz
osiem
4
Pretorianin

Econochrist, Quake 4 miał właśnie takie coś pokazać. Co z tego wyszło każdy wie

20.06.2010 14:07
odpowiedz
aope
109
Corporate Occult

@raziel88ck: zwróć uwagę na detale tych postaci, na ich plastyczność. Czegoś takiego jeszcze nie było. Gdziekolwiek nie spojrzysz, coś się dzieje, coś gdzieś leży itp. itd. Chyba w żadnej grze nie było takiego przyjemnego przepychu. Poza tym panowie z id mają jeszcze dużo czasu, spokojnie, Rage urwie łeb z jajami :)

20.06.2010 14:26
odpowiedz
AldebraN
5
Legionista

Fajna gra- tylko maly problem- jesli chodzi o lokacje oraz klimat to niemal to samo a wlasciwie to jest to samo co borderlands z podrasowana grafika. Pojazdy gory - nawet ta rudera na poczatku prezentacji - wyglada baardzo znajomo. - Brakuje tylko po prawo dziadka bujajacego sie na krzesle. ( Zamiast bujajacego sie swira na krzesle mamy swira w srodku rudery)- Pewnie wstal i poszedl zrobic sobie herbate. Dla mnie jak nic plagiat i kopia borderlands wiec co tu powiedzeic ID dalo ciala po calosci. Byc moze tutaj nie bedzie rozwoju postaci i drzewek umiejetnosci...- Jesli takie beda to mogli by nazwac to Borderlands2

20.06.2010 14:40
odpowiedz
bone_man
167
Omikron Persei 8

Ludzie, po co Wam dedyki w tej grze? Przecież po sieci to będzie taki sam gniot jak Doom 3. Tutaj będzie się liczyć SP i ewentualnie coop.

20.06.2010 14:42
odpowiedz
Wyrok
36
Pretorianin

Czekam na nią od pierwszej zapowiedzi. Wiedziałem, że to będzie coś i jak się okazuje nie myliłem się. Miałem parę rozczarowań związanych z przesunięciami terminów ale to tyczy się chyba każdej gry.

20.06.2010 14:45
odpowiedz
hellgate82
45
Generał

widziałem wywiad z jednym z twórców i zapewniał ze gra ma być przeogromna, coś takiego czego jeszcze nie doświadczyliśmy, dodatkowo świat jest tam w 100% ręcznie zrobiony, bez żadnego losowego krzaczka, (min dlatego tak świetnie to wygląda). świat ma być też bardzo zróżnicowany, każdy zakątek ma mieć swój klimat, nowych przeciwników itp, tak że o monotonność krajobrazu bym się nie martwił.

20.06.2010 14:54
odpowiedz
Adrianziomal
46
Samael

Już nie mogę się doczekać. ;) Oby wersja PCtowa nie była marnym portem z konsol bo to byłaby całkowita bezczelność ze strony twórców...

20.06.2010 15:03
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

Ciekawe czy to bedzie Doom3 badz Fable X podwzgledem obietnic :)

20.06.2010 15:44
odpowiedz
Gurtal
19
Legionista

Pierwsze Primo ta gra nie jest żadnym portem z konsol. !!!

2-technologicznie Pc wersja jest bardziej zaawansowana (nie tylko grafika)

20.06.2010 16:48
odpowiedz
AntonioMontegio
90
Generał

Koktajl - to samo pomslalem - "oby nie jak D3" - zaraz sie tu zacznie fala jak to Doom3 byl "piekny i super"... Coz dla mnie byl, rozczarowal mnie sromotnie i boje sie (bo Rage wyglada narazie fajnie) zeby nie bylo tak samo. Problem z "nowymi" grami od Id byl w grywalnosci - byly schematyczne az szpiku kosci - mieli super technologie, ale D3 byl koszmarnie... nudny. Dead Space pokazalo jaki mial byc D3 od strony klimatu (bo jednek mial to byc horror sf a nie Serious Sam) - mam nadzieje, ze ten czas spedzony nad Rage poszedl tez na gameply - bo narazie Id udowdnia, ze wie co i jak technicznie - ale strona fabularna ich gier to syf. Stad tak dobrze im wyszedl Q3 - tam problemun z fabula nie bylo.

Jako designer mysle, ze moze problem z ich grami jest taki, ze sa za bardzo "wysiedziane" - oczywiscie dopieszczanie detali jest wazne, ale kazy dobry pomysl potrfi byc zabity przez "przenoszenie" Przyklad ostatio: dobry Alan Wake - fajna gra spoznikna 2 lata.

20.06.2010 16:49
odpowiedz
osiem
4
Pretorianin

bone_man

A ta gra ma LAN? Bo jeśli nie ma to coop w wersji na PC jest jak dla mnie 'wybrakowany'. Nie lubię opóźnień w multi

20.06.2010 17:26
odpowiedz
Sebo1020
89
Generał

Po obejrzeniu owego materiału nie dziwie się dlaczego IGN wybrał właśnie Rage na najlepsza grę E3 2010 , a co do samej gry prezentuje się niesamowicie duża paleta kolorów, sporo detali gra po prostu wygląda pięknie , to będzie kolejny tytuł po Portal 2 jaki trafi na moja półkę z grami

PS: Dedyki konkretnie mnie nie interesuje , gra miażdży nie w MP ale w SP i to jest dla mnie najważniejsze , jestem ciekaw ile godzin zajmuje przejście całego SP?

20.06.2010 17:40
odpowiedz
osiem
4
Pretorianin

Racja. Multi nie będzie żadną siłą przebicia w tej grze. Zobaczymy jak tam single-player i czy grafika naprawdę będzie taka super-extra jak tutaj piszecie. A wierzcie mi - z Crysis'a 2 modderzy wyciągną siódme poty (i z naszych kompów też XD), żeby ta gra wyglądała obłędnie (zupełnie jak z pierwszą częścią

20.06.2010 18:49
odpowiedz
lordpilot
129
Senator

osiem,

Ostatnio ID było na szczycie, gdy wydali Q3 (11 lat temu, przypominam).

Zgadzam się :) Doom 3 mocno podzielil graczy - dla wielu był sporym rozczarowaniem (mnie się akurat podobał, ale jestem tu w mniejszości), zarzucano mu też zbytnią oldskulowość. Id zdecydowanie spadło do drugiej ligi - wyrosla im konkurencja (i to ostra !) zarówno jeśli chodzi o gry, jak i same silniki (Crytek, Epic, Valve, DICE, itd.)
IMO - teraz mają szanse wrócić do czołówki.

Chętnie się dowiem, jeśli oczywiście wiesz - co w tym RAGE'u będzie takiego genialnego, aby mogli wrócić na szczyt?

Połączenie samochodowki z FPSem - to raz :) Postnuklerny klimat w stylu Mad Maxa- to dwa :) Kapitalna grafika, zarówno jeśli chodzi o technologię jak i wzgledy artystyczne . Całość na NOWIUŚIEŃKIM silniku, który na nie nowych już przecież konsolach lata w stałych 60 klatkach na sekundę - tutaj ID odstawia konkurencję do kąta i daje klapsa w tyłek (tym bardziej że przepieknie wygladają tu nie tylko wnętrza ale i duże, otwarte przestrzenie, przy czym tekstury się nie powtarzają). Przypominam że konkurencyjne silniki - czy to UE, czy Frostbite czy CryEngine 3 do takiej wartości nie sa w stanie się zblizyć (na konsolach)- to trzy. ID pokazuje ile mozna jeszcze wycisnąć ze starego sprzętu :)
Nowa marka - to cztery. W dzisiejszych czasach trzeba mieć sporej wielkości cojones żeby postawić no nowe IP - większość devsów/wydawców woli robić sequele i sequele sequeli marek "znanych i lubianych", ale niekoniecznie już świeżych :)

Co do braku dedyków - mam centralnie w pompie czy będą czy nie (a raczej nie będzie - PC nie jest przy tej produkcji priorytetem). Przy CoD MW były i gra została rozkradziona na potęgę (mowa o edycji PC), a piraci wesoło sobie grali na serwerach dedykowanych. Tutaj decyzja dewelopera, więc ani trochę mnie nie dziwi. Dla mnie multi ma być grywalne, ma nie być cheaterów, ma być mnóstwo funu, a znajomych z friendlisty mam sobie zapraszać jednym przyciskiem. To czy będzie matchmaking czy serwery dedykowane zwisa mi w tym momencie kalafiorem.

Choć w przypadku Rage i tak bardziej nastawiam się na singiel niż na multi :)

20.06.2010 18:54
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

raziel88ck - niby Rage slabo wyglada? Wez pod uwage ze dany fragment przygotowany pod targi, premiera za rok bez konkretnej daty a ty wyciagasz wnioski (slabe tekstury) jakby to byl pierwszy filmik gameplay na tydzien przed premiera. To gra dziala plynnie i wyglada b. dobrze mimo iz to jakis preview jedynie. Przypomnij sobie trailery GTA4 - kazdy z nich nie przedstawial gry tylko zmotowanych cutscen czy 1s freeroamingu i przez caly filmik mielismy slideshow. W pelnej grze bylo tego mniej.
Jesli zrobia obiecane 60 klatek przy swoim wyobrazeniu gry to maja zarezerowane miejsce w TOP5 tej generacji wzgledem technologicznym. Masa gier na UE3 nie osiagniela przyjemniej oprawy dla oka poza kilkoma pozycjami jak BAA,ME2,GOW2 w dodatku zadna z nich nie ma stalych 60 badz nawet stalych 30 - zdarzaja sie dropy.

20.06.2010 19:43
odpowiedz
osiem
4
Pretorianin

lordpilot

Połączenie samochodówki z FPS-em może być świetne, jednak sposób celowania na tym filmiku (a raczej jego brak) wybitnie mi się nie podobają - dlatego mam sceptyczne podejście. Wolę mieć pełną kontrolę nad celowaniem. Fakt, przyznaję, że skuteczne celowanie i jeżdżenie w tym samym momencie nie jest proste (było parę gierek w takich klimatach typu Bandits: Phoenix Rising lub Recoil, jednak to nie były ścigałki - ze ścigałek z broniami są inne gry, jednak tam sposób celowania rozwiązano inaczej. Np. strzały tylko prosto lub rakiety samonaprowadzające. Ja tylko wspomniałem o sposobie celowania, bo to dla mnie jest ważne).
Klimat Mad Maxa wymiata, z tym się zgodzę.
A grafika - gdy będzie premiera to się okaże jak ta gra będzie naprawdę wyglądała w porównaniu do oczywiście Crysis 2, który ma być NIBY najładniejszą grą. Przypominam, że jednak Crysis wychodzi wcześniej i powstanie na niego sporo modów jeszcze bardziej poprawiających grafikę. Inna struktura gry RAGE nie pozwala już tak optymistycznie patrzeć na modowanie tej gry (co będzie to się i tak okaże po premierze).
Dla mnie w multi podstawową rzeczą jest jakość połączenia. Serwery dedykowane lub LAN to umożliwiają. Można wtedy ćwiczyć skilla bo ping nie jest ograniczeniem. Dla mnie właśnie to się liczy, i ja właśnie z tego czerpię fun. Jedni czerpią fun z tego, a inni z czegoś innego. Mi to nie przeszkadza. W tej grze i tak multi będzie mało co znaczył jak powszechnie wiadomo.
Przydałoby się info na ile godzin starczy single-player.

20.06.2010 19:52
odpowiedz
Storm
58
Generał

Cell shading mi nie odpowiada, ale poza tym gra zapowiada się znakomicie. Nie rewolucyjnie, ale rewelacyjnie :)

20.06.2010 20:35
odpowiedz
cosanostra
8
Legionista

Premera tej gry 4 sztycznia 2011 roku tak pisze na gamestop

20.06.2010 22:59
odpowiedz
SzymEn
45
Generał

Graficznie nie wygląda rewolucyjnie ale i tak jest bardzo dobrze. Tylko te teksury coś niewyraźne... Myśle że to poprawią bo widać że ich silnik ma duży potencjał.
Id tworzy coś jakby nowego odbiegając od gier typu Doom czy Quake ale i tak myśle że będzie duży hit. ;)
Troche szkoda z tymi dedykami ale bardziej od tego obchodzi mnie będzie optymalizacja gry na PC. ;> Świat w Rage'u jest duży więc powinni sie postarać o dobrą wydajność.

20.06.2010 23:10
odpowiedz
Drau
82
Legend

I znowu robi sie natlok na jeden rok - rage, Red Faction, Gearsy 3, Bulletstorm, brink i wiecej.. masakra.

20.06.2010 23:44
odpowiedz
raziel88ck
114
Reaver is the Key!

Koktajl Mrozacy Mozg - nie pisalem, ze wyglada slabo, tylko ze slabe tekstury sa. Dokladniej napisalem, ze nie wyglada rewelacyjnie i ze po tych targach nowy silnik wcale nie prezentuje sie w grze Rage lepiej od najladniejszych gier stworzonych na 4 letnim juz Unreal Engine 3. Owszem rok to mnostwo czasu. Poczekamy zobaczymy. :)

21.06.2010 00:12
odpowiedz
HoMeR
44
Man with dragonov

moim zdaniem grafika jest cudna

21.06.2010 21:26
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

raziel88ck - problem w UE3 ze 90% gier tak naprawde srednia graficzna, znajdzie sie pare perelek ktore pokaza moc silnika jak np. Gearsy, MassE2, Batman, Singularity czy Borderlands

21.06.2010 23:12
odpowiedz
raziel88ck
114
Reaver is the Key!

Jesli mialbym porownywac z Borderlands to przyznaje racje, Rage bije go na glowe, przynajmniej wizualnie.

22.06.2010 10:28
odpowiedz
mikecortez
89
Senator

Oj bije bije... dosc powaznie ;p

22.06.2010 10:37
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Koktajl Mrozacy Mozg [ gry online level: 48 - Senator ]: tylko dlaczego winisz silnik, skoro te perelki jednak sa? to nie silnik jest winny, bo imo jest nadal swietny, ale developerzy, ktorzy jada na stockowych assetach.

22.06.2010 20:35
odpowiedz
Djas
35
Generał

Gra prezentuje się świetnie, bardzo duży i otwarty świat, czuć pełną gębą postapokaliptyczny klimat. Dobra grafika, coś w stylu Borderlands tylko, że znacznie lepsza. Sam system walki jest bardzo ciekawy.

22.06.2010 21:15
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

Drau - 5 lat konsol, ze 4 silnika i malo kto potrafi cos z niego wyczarowac przyzwoitego. Epic umie, bo go stworzyl to oczywiste ale reszta? EA nie robi swojej pierwszej gry a MOH byl na dosc srednim poziomie, Bioshock 2 mimo iz byl to tylko UE2,5 wygladal przecietnie mimo iz od premiery BS minelo sporo czasu, Splinter Cell podobnie. Chyba lepiej aby gry robiono na silniku z serii COD - ludzie jak ludzie wygladaja, 60 klatek bo UE3 to srednio 30, zadyma i wciaz 60 gdzie inne gry jak np. GOW chrupocze, wysokiej jakosci tekstury i modele, bardzo szczegolowe mapki.

22.06.2010 21:34
odpowiedz
Vanderhast
47
Pretorianin

Nic niezwykłego ale zobaczymy jak wyjdzie^^

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze