Wiadomość gry na świecie 18 czerwca 2010, 10:45

autor: Sarge

Projekt z Milo w roli głównej wciąż żywy

Gdy na zeszłorocznych targach E3 Microsoft po raz pierwszy prezentował Kinect (wtedy jeszcze pod nazwą Project Natal), bardzo duże wrażenie zrobił na widzach nowy projekt Petera Molyneuxa. W tym roku nawet nie wspomniano o tej pozycji - czy to znaczy, że zaprzestano jej produkcji?

Gdy na zeszłorocznych targach E3 Microsoft po raz pierwszy prezentował Kinect (wtedy jeszcze pod nazwą Project Natal), bardzo duże wrażenie zrobił na widzach nowy projekt Petera Molyneux. Do dziś nie dostał on oficjalnej nazwy, ale chodzi o produkt z Milo w roli głównej, w którym można było rozmawiać z wirtualnym chłopcem. W tym roku nawet nie wspomniano o tej pozycji - czy to znaczy, że zaprzestano jej produkcji?

Nic bardziej mylnego – Molyneux potwierdził w wywiadzie dla serwisu VG247, że gra jest ciągle tworzona i jest „dziesięć razy lepsza niż się tego spodziewamy po ostatnim pokazie”. Dlaczego zatem projekt nie został zaprezentowany, choć jego twórca pojawił się nawet na konferencji Microsoftu? Nie chce on zdradzać konkretnych powodów, ale możemy się domyślać, że gra zwyczajnie nie była jeszcze gotowa na kolejną publiczną prezentację.

Projekt z Milo w roli głównej wciąż żywy - ilustracja #1

Zaległości mają zostać nadrobione już w lipcu, kiedy Molyneux ma się pojawić na konferencji TEDGlobal w Oxfordzie i przedstawić swoje dzieło szerszej publiczności. TEDGlobal 2010 odbędzie się w dniach od 12 do 16 lipca, możemy się więc spodziewać, że Milo w tym okresie pokaże nam się po raz kolejny i sami będziemy mogli zobaczyć, czy rzeczywiście projekt jest „dziesięć razy lepszy niż ostatnio”... Brytyjczyk zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie tak naprawdę nie wiedzą czego się spodziewać – to co widzieliśmy w zeszłym roku było tylko technicznym demem, które miało przede wszystkim zaprezentować możliwości Kinecta.

Przypomnijmy, czym tak naprawdę jest tytuł z Milo w roli głównej. Został on zaprezentowany w zeszłym roku przez Claire pracującą w Lionhead Studios. Na pokazie podeszła ona do telewizora i przywitała się z widocznym na ekranie chłopcem, siedzącym akurat na bujaczce. Ten po chwili podbiegł bliżej i również się przywitał, po czym nawiązała się krótka rozmowa, a chłopiec bardzo dobrze reagował na to, co się do niego mówiło. Wrażenie robiły też możliwości skanowania przez Kinecta przedmiotów trzymanych w naszych rękach – Claire narysowała coś na kartce, którą przyłożyła do kamerki. Po chwili Milo „odebrał” kawałek papieru i rozpoznał nawet co było na nim narysowane.

Interakcje z wirtualną postacią są więc tym, co będzie wyróżniało tę pozycję spośród innych. Nie wiadomo jednak, na czym konkretnie będzie polegała rozgrywka i co będziemy musieli w niej więcej robić. Odpowiedzi być może doczekamy się w lipcu, jesteśmy także ciekawi kiedy gra pojawi się na półkach sklepowych, choć do tego chyba jeszcze daleka droga.