Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 maja 2010, 14:55

autor: Anna Karpińska

Piracka wersja Max Payne 2 na Steamie?

Na forum platformy dystrybucji cyfrowej Steam pojawiła się informacja, jakoby gra Max Payne 2 była przez pewien czas rozpowszechniania przez serwis w wersji zhackowanej przez jedną z pirackich grup warezowych.

Na forum platformy dystrybucji cyfrowej Steam pojawiła się informacja, jakoby gra Max Payne 2 była przez pewien czas rozpowszechniania przez serwis w wersji zhackowanej przez jedną z pirackich grup warezowych.

Piracka wersja Max Payne 2 na Steamie? - ilustracja #1

Fakt ten został ujawniony przez użytkownika forum o nicku „Liamaj”, który opublikował dwa zrzuty ekranu przedstawiające wygląd kodu i właściwości aplikacji startowej gry. Na pierwszym z nich (poniżej) widoczne jest logo grupy warezowej „Myth” oraz numer wersji pliku 1.1.102.0.

Piracka wersja Max Payne 2 na Steamie? - ilustracja #2

Zdaniem użytkowników forum wczoraj pracownicy Steama dyskretnie i bez słowa komentarza dokonali aktualizacji instalatora. W związku z tym gra Max Payne 2 znajduje się obecnie na platformie w wersji oryginalnej. Dowodem tego jest drugi zrzut ekranu (poniżej). Widzimy na nim, że logo grupy „Myth” zniknęło a wersja gry uległa zmianie na niższą – 1.0.98.0.

Piracka wersja Max Payne 2 na Steamie? - ilustracja #3

Zdaniem graczy zmodyfikowana przez „Myth” wersja pliku wykonawczego umożliwiała ominięcia zabezpieczeń gry, pozwalając na rozgrywkę bez konieczności posiadania w napędzie płyty z oryginalną wersją Max Payne 2.

W związku z zaistniałą sytuacją pojawiły się spekulacje dotyczące przyczyn incydentu. Dziennikarze z serwisu Kotaku zasugerowali, że całe zajście może być formą specyficznego żartu jednego z programistów firmy Rockstar, który w ten sposób nawiązał do analogicznej sytuacji z 2008 roku, kiedy to w oficjalnej aktualizacji gry Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 pojawił się zhackowany plik grupy Reloaded.

Oczywiście istnieje także prostsze wytłumaczenie przyczyn zajścia – komuś w Rockstar po prostu nie chciało się przerabiać kodu gry na potrzeby dystrybucji cyfrowej, więc skorzystał z gotowego rozwiązania, licząc na to, że nikt z graczy nie zauważy tego faktu.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Rockstar Games jest obarczana odpowiedzialnością za wpadkę, bowiem to właśnie ta firma figuruje na stronie Steama jako oficjalny wydawca gry (stanowi ona część koncernu Take 2, który od kilku lat posiada prawa do marki Max Payne). Przypominamy, że Rockstar zajmuje się także tworzeniem nowej odsłony serii, czyli Max Payne 3.

Na razie przedstawiciele Steama i firmy Rockstar nie skomentowali całego zajścia. Jeśli zdecydują się to uczynić, będziemy mieli szansę dowiedzieć się co tak naprawdę było przyczyną wpadki. Póki co pozostają nam tylko spekulacje.