Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 maja 2010, 10:08

autor: Adrian Werner

THQ - wyniki finansowe i plany na przyszłość

Firma THQ ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok rozliczeniowy 2010, a więc okres, który dobiegł końca 31 marca. Tradycyjnie towarzyszyło temu przedstawienie zapowiedzi wydawniczych, obejmujących m.in. Saints Row 3, Darksiders 2 oraz dwie gry na licencji Warhammera 40,000.

Firma THQ ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok rozliczeniowy 2010, a więc okres, który dobiegł końca 31 marca. Tradycyjnie towarzyszyło temu przedstawienie zapowiedzi wydawniczych, obejmujących m.in. Saints Row 3, Darksiders 2 oraz dwie gry na licencji Warhammera 40,000.

 

THQ - wyniki finansowe i plany na przyszłość - ilustracja #1

UFC 2009 Undisputed nabyło już 4 mln graczy.

 

Firma wypracowała przychód w wysokości 899,1 mln dolarów, o 8% więcej niż w roku ubiegłym. Straty wyniosły 9 mln dolarów, co jest sporym sukcesem biorąc pod uwagę fakt, że rok wcześniej było to aż 431,1 mln dolarów. Widać więc wyraźnie, że THQ wychodzi wreszcie na prostą. Wydatnie pomogły w tym doskonale wyniki UFC 2009 Undisputed oraz WWE SmackDown Vs. Raw 2010. Obydwie gry osiągnęły poziom 4 milionów sprzedanych egzemplarzy.

 

THQ - wyniki finansowe i plany na przyszłość - ilustracja #2

Premiera Homefront nastąpi na pewno przed 1 kwietnia 2011 r.

 

Na rozpoczęty już rok rozliczeniowy 2011 (czyli okres od 1 kwietnia 2010 do 31 marca 2011 r.) zaplanowano premiery m.in. Homefront oraz kontynuacji cyklu Red Faction. W przypadku tej ostatniej marki pochwalono się, że Red Faction: Guerrilla znalazło dotychczas 1,3 mln nabywców. Nie zabraknie również kolejnych gier wrestlingowych, w tym WWE Online oraz nowej odsłony WWE Smackdown vs Raw.

Na najbliższym E3 THQ przedstawi swoje plany odnośnie wspierania systemów Move oraz Natal. Firma zamierza ponadto położyć większy nacisk na dystrybucję cyfrową i mikropłatności. Plany te obejmują nie tylko znajdujące się obecnie w produkcji Company of Heroes Online oraz Dragonica Online. Przygotowywane są również nowe tytuły na konsolowe serwisy takie jak PlayStation Network i Xbox Live. Nie zabraknie też gier na Facebooka.

 

THQ - wyniki finansowe i plany na przyszłość - ilustracja #3

Na premierę Warhammer 40,000: Space Marine przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać.

 

THQ podzieliło się również planami na rok fiskalny 2012 (który rozpocznie się 1 kwietnia 2011). Obejmują one premiery gier takich jak Darksiders 2, Warhammer 40,000: Space Marine oraz Saints Row 3. Biorąc pod uwagę doskonałą sprzedaż SmackDown Vs. Raw 2010 nie dziwi zadowolenie firmy z faktu podpisania z organizacją World Wrestling Entertainment nowej umowy licencyjnej, która na następne 8 lat zapewnia THQ wyłączne prawa do tworzenia gier opartych ma tej marce. Podobną wieloletnią umowę zawarto z wytwórnią filmową DreamWorks Animation. Umożliwia ona produkcję tytułów opartych na nadchodzących animacjach takich jak Kung Fu Panda: The Kaboom of Doom, Puss in Boots oraz The Penguins of Madagascar. Na ten rok przygotowywana jest również interaktywna adaptacja filmu MegaMind. To zresztą nie koniec zdobyczy licencyjnych THQ. Wydawca uzyskał ponadto od Sony Pictures Consumer Products prawa do tworzenia gier opartych na popularnych teleturniejach telewizyjnych, takich jak Koło Fortuny czy Jeopardy! (polska adaptacja nosiła nazwę Va banque).

 

THQ - wyniki finansowe i plany na przyszłość - ilustracja #4

Warhammera 40,000 w wydaniu MMO ujrzymy na najbliższym E3.

 

Na koniec wspomniano również o wielce wyczekiwanej gry MMO osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000. Dowiedzieliśmy się, że zostanie pokazana po raz pierwszy na najbliższych targach E3. Wydawca w tej właśnie produkcji pokłada największe nadzieje, żaden inny tytuł tej firmy nie ma aż takiego potencjału zarobkowego. Przy pomyślnych wiatrach gra powinna przynosić zysk przez 5-7 lat, podczas których regularnie uzupełniana będzie nowymi dodatkami. Projekt jest tak ważny, że nie może być tu mowy o żadnym pośpiechu. Zanim zostanie wydany czekają go bardzo rozbudowane i wieloetapowe testy. Co ciekawe, koszty są na tyle niskie, że do osiągnięcia zysku potrzebne będzie znacznie mniej niż 1 mln użytkowników opłacających regularnie abonament.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej