Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 27 kwietnia 2010, 08:37

autor: Szymon Liebert

Red Faction podbije telewizję w dwugodzinnym filmie

Na początku kwietnia potwierdziliśmy, że seria Red Faction zostanie podjęta przez amerykańskich producentów filmowych, dzięki staraniom właściciela marki, czyli firmy THQ. Zgodnie z doniesieniami serwisu Broadcasting & Cable, produkcja zostanie zrealizowana przez stację Syfy (w Polsce - Sci Fi Channel) i jest traktowana jako pilot ewentualnego serialu.

Na początku kwietnia potwierdziliśmy, że seria Red Faction zostanie podjęta przez amerykańskich producentów filmowych, dzięki staraniom właściciela marki, czyli firmy THQ. Zgodnie z doniesieniami serwisu Broadcasting & Cable, produkcja zostanie zrealizowana przez stację Syfy (w Polsce - Sci Fi Channel)i jest traktowana jako pilot ewentualnego serialu.

W lutym wydawca podpisał umowę z Syfy Games dotyczącą wyprodukowania serialu telewizyjnego na podstawie de Blob (dla Syfy Kids). Teraz przyszła kolej na większą markę firmy THQ, czyli serię Red Faction, stworzoną przez studio Volition. Dzięki porozumieniu otrzymamy dwugodzinny film telewizyjny, który być może przeistoczy się w dłuższą serię.

Umowa dotycząca filmu to nie wszystko, bo THQ będzie współpracować nad nową grą z serii właśnie z oddziałem koncernu telewizyjnego poświęconego grom (Syfy Games). Jednocześnie wydawca zajmie się przenoszeniem pomysłów w „przeciwną stronę”, a więc tworzeniem produkcji na podstawie seriali i filmów (na pierwszy ogień pójdzie Ghost Hunters Academy).

Red Faction podbije telewizję w dwugodzinnym filmie - ilustracja #1

Zdaniem Alana Seifferta z SyFy, Red Faction doskonale nadaje się do formatu stacji i ma szanse na sukces. Sama stacja telewizyjna zamierza w większym stopniu postawić na gry – jakiś czas temu koncern NBC Universal (właściciel SyFy) zakupił dewelopera Bigpoint Games (znanego z produkcji przeglądarkowych), który stworzy sieciową wersję Battlestar Galactica.

Nie wiemy czy THQ planuje zarówno obraz kinowy i telewizyjny, ale wydaje się, że chodzi o jeden projekt, który przetestuje zainteresowanie widowni telewizyjnej adaptacjami bardziej dorosłych gier. Trudno oczywiście powiedzieć jak się to skończy, bo chociaż sama marka Red Faction ostatnio zanotowała plusa (Guerrilla), to chyba nie jest jeszcze u szczytu swoich możliwości.