Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lutego 2010, 15:59

autor: Piotr Doroń

Viacom domaga się zwrotu części premii przekazanej twórcom marki Rock Band

Koncern Viacom, właściciel firmy MTV Games, wydawcy marki Rock Band, będzie się domagać zwrotu części ze 150 milionów dolarów premii finansowej, wypłaconej studiu Harmonix w 2008 roku. Jak dobrze pamiętamy, została ona przekazana producentowi serii RB w uznaniu za wielki sukces marki, osiągnięty w pierwszym roku obecności na rynku.

Koncern Viacom, właściciel firmy MTV Games, wydawcy marki Rock Band, będzie się domagać zwrotu części ze 150 milionów dolarów premii finansowej, wypłaconej studiu Harmonix w 2008 roku. Jak dobrze pamiętamy, została ona przekazana producentowi serii RB w uznaniu za wielki sukces marki, osiągnięty w pierwszym roku obecności na rynku.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną decyzji Viacom jest coraz mniejsze zainteresowanie grami muzycznymi ze strony graczy. Z uwagi na coraz mniejsze przychody uzyskiwane z tytułu sprzedaży tego typu gier, koncern czuje się uprawniony do odzyskania części tej sumy (przeznaczonej m.in. na rozwój studia Harmonix). Dokładna kwota nie została dotąd ustalona – najpewniej cała sprawa wymaga jeszcze kilku poważnych rozmów pomiędzy wszystkimi stronami.

Do tej pory marka Rock Band – w tym dwie główne odsłony i część poświęcona zespołowi The Beatles – wygenerowała ponad miliard dolarów przychodu. W ostatnim roku odnotowany został jednak znaczny spadek popularności gier tego typu. Amerykańscy analitycy twierdzą, że wynika to przede wszystkim z faktu, że rynek został już w dużym stopniu nasycony – szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę plastikowe kontrolery wzorowane na instrumentach muzycznych. Według nich objawy wskazują na stabilizację sytuacji. W kolejnych miesiącach większość przychodów pochodzić ma z tytułu sprzedaży dodatków DLC – nowych utworów, a także innej zawartości.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej