Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lutego 2010, 16:40

autor: Piotr Doroń

Fable III to już nie cRPG

Wiemy już, że Fable III nie będzie posiadać HUD-a oraz pasku stanu zdrowia. Peter Molynuex, główny projektant i głowa studia Lionhead, oznajmił dodatkowo, że zmian będzie więcej – podobno warunkują one to, w jaki sposób powinniśmy traktować nową wyprawę do Albionu.

Wiemy już, że Fable III nie będzie posiadać HUD-a oraz pasku stanu zdrowia. Peter Molynuex, główny projektant i głowa studia Lionhead, oznajmił dodatkowo, że zmian będzie więcej – podobno warunkują one to, w jaki sposób powinniśmy traktować nową wyprawę do Albionu.

Fable III to już nie cRPG - ilustracja #1

Mianowicie, według Petera Molynuex Fable III prawdopodobnie nie jest już tytułem należącym do gatunku cRPG. „Nie jestem pewny, czy powinniśmy nazywać Fable III produkcją cRPG. Z pewnością nie jest to gra fabularna w stylu RPG z lat 90. Sądzę, że zdecydowanie lepiej określać ją mianem przygodowej gry akcji”, oświadczył w rozmowie z redaktorami serwisu Computer and Video Games.

Molynuex dodał również, że w Fable III ujęte zostaną niektóre rozwiązania znane z poprzednich części – nie zabraknie systemu rozwoju bohatera oraz wspinania się na kolejne poziomy (choć klasyczne punkty doświadczenia pójdą w zapomnienie). Kwestia ta będzie jednak poboczną względem dramaturgii, historii i ogromnego natężenia emocji, z jakimi spotkamy się w czasie przemierzania kolejnych lokacji Albionu.

Fable III to już nie cRPG - ilustracja #2

W Fable III niezwykle ważne będzie bowiem to, w jaki sposób gracz będzie nawiązywać i pielęgnować relacje międzyludzkie. I nie chodzi tu tylko o utrzymywanie więzi rodzinnych (z żoną, potomstwem i psem), ale także kontaktów z innymi mieszkańcami świata gry, w tym poddanymi. W nowej opowieści Molynuex niezwykle istotną rolę odegra bowiem kwestia rządzenia królestwem. Na szczyt hierarchii Albionu wespniemy się wszczynając rewolucję i obalając dotychczasowego tyrana. Wówczas rozpoczniemy własne rządy i tylko od nas zależeć będzie w jakim stylu zostaną utrzymane. W grze po raz kolejny powrócą dwie ścieżki rozwoju – dobra i zła – których wybór będzie też zależeć od naszych wyroków i decyzji.

W Fable III zastosowanie znajdzie ponadto rozbudowany system metamorfozy naszego oręża. Styl naszej rozgrywki odciśnie bowiem piętno nie tylko na bohaterze, ale i jego broni. Ma ona być unikalna względem danego gracza – na jej statystyki wpływ ma mieć sposób walki, to jakich przeciwników nią zabijamy, a także jak często z niej korzystamy. Pomysł przedstawia się całkiem ciekawie – miejmy nadzieję, że nie zostanie spłycony i pozbawiony co bardziej skomplikowanych rozwiązań.

Fable to wyjątkowo popularna seria – wystarczy wspomnieć, że ostatnią część zakupiło około 3,5 miliona posiadaczy Xboksa 360 (według VGChartz.com). Trójka z pewnością może więc liczyć na spore zainteresowanie ze strony użytkowników platformy Microsoftu. Premiera gry zapowiadana jest na końcówkę bieżącego roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej