Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 stycznia 2010, 08:29

autor: Adrian Werner

Więcej o Crysis 2

Lutowe wydanie amerykańskiej edycji magazynu PC Gamer szczyci się pierwszymi konkretami na temat Crysis 2. Prenumeratorzy otrzymali już najnowszy numer pisma, dzięki czemu informacje w nim zawarte są już dostępne także i dla nas.

Lutowe wydanie amerykańskiej edycji magazynu PC Gamer szczyci się pierwszymi konkretami na temat Crysis 2. Prenumeratorzy otrzymali już najnowszy numer pisma, dzięki czemu informacje w nim zawarte są już dostępne także i dla nas.

Więcej o Crysis 2 - ilustracja #1

 

Umieszczone na stronach pisma obrazki z gry pokazują park miejski, z brukowaną ścieżką, ławkami oraz koszami na śmieci. Spytany o szczegóły, Nathan Camarillo (producent Crysis 2) stwierdził, że gra zawierać będzie nowy rodzaj „dżungli", której nie da się określić mianem tropikalnej. Użyty cudzysłów w połączeniu z obrazkami sugeruje, że pewnie będzie to dżungla miejska. Crytek obiecuje, że będziemy hasać po znacznie mniej „płaskich" i bardziej wertykalnie urozmaiconych terenach. Inteligencja przeciwników zostanie oczywiście zaprogramowana tak, by to wykorzystać. Miasto z wielopiętrowymi budynkami zdecydowanie by do takich planów pasowało.

Redaktorzy poruszyli kwestię wątpliwości graczy pecetowych, którzy obawiają się, że tworzenie gry także na konsole może odbić się negatywnie na jakości tego tytułu. Camarillo starał się uspokoić fanów. Stwierdził, że ograniczenia konsol w niektórych sytuacjach mogą się okazać nawet korzystne dla całego projektu, bo zmuszają do większej koncentracji i nie przesadzania ze zbytnimi ambicjami. Podkreślił, że na rynku jest wiele popularnych strzelanin tworzonych z myślą o wielu platformach i najwyższy czas, by i Crysis do nich dołączył.

Według Camarillo gracze pecetowi nie powinni się jednak martwić, gdyż Crytek nie zamierza tworzyć gier, które nie podnoszą poprzeczki technologicznej. Oczywiście pojawia się pytanie, czy warto dać wiarę tym słowom, czy też jest to tylko mydlenie nam oczu. Komentarz o tym jak bardzo są wdzięczni za to, że konsole trzymają w ryzach ich ambicje zapewne wywoła sporo zamieszania wśród fanów firmy.

Więcej o Crysis 2 - ilustracja #2

Warto jeszcze nadmienić, że nadchodząca gra roleplaying Forged by Chaos, która wcześniej używała silnika Cry Engine 2 została teraz przeniesiona na Cry Engine 3. Tym samym, jej twórcy – Panzar Studio stali się pierwszym deweloperem (oczywiście poza samym Crytek), który ogłosił wykorzystanie tej technologii. Polecamy zerknięcie na filmik prezentujący pierwsze owoce tej zmiany.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej