Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 sierpnia 2009, 13:05

autor: Piotr Doroń

Powstanie kontynuacja doskonałego Okami?

Mimo że artystycznie doskonałe Okami nie sprzedało się zbyt dobrze, produkcja zamkniętego na początku 2007 roku studia Clover na stałe zagościła w umysłach PlayStation 2 i Nintendo Wii. Niezwykłe przygody Amaterasu, bogini słońca, która w grze występuje pod postacią wilka, pokazały, że gry mogą aspirować do miana sztuki. Czy ewentualna kontynuacja przekona do siebie większą liczbę graczy?

Mimo że artystycznie doskonałe Okami (wydane na PlayStation 2 na przełomie 2006 i 2007 roku) nie sprzedało się zbyt dobrze, produkcja zamkniętego na początku 2007 roku studia Clover na stałe zagościła w umysłach posiadaczy PlayStation 2 i Nintendo Wii. Niezwykłe przygody Amaterasu, bogini słońca, która w grze występuje pod postacią wilka, pokazały, że gry mogą aspirować do miana sztuki. Czy ewentualna kontynuacja przekona do siebie większą liczbę graczy?

Powstanie kontynuacja doskonałego Okami? - ilustracja #1

Okami w wersji na konsolę PlayStation 2. Amaterasu rozpoczyna walkę z mrocznymi siłami, jakie ogarnęły Kraj Kwitnącej Wiśni.

Niektóre zachodnie serwisy twierdzą, że możliwość powstania takowej zasugerowało zarejestrowanie przez firmę Capcom, prawowitego właściciela praw do marki, nowego znaku towarowegoOkamiden. Fani od razu podchwycili temat i stwierdzili jednoznacznie, że musi mieć on związek z wielokrotnie nagradzaną częścią pierwszą („den” może być skrótem od japońskich słów „densetsu” lub „gaiden”, oznaczających „historię”/„legendę”). Od tamtej pory Internet jest skrupulatnie przeczesywany w celu odnalezienia jakiejkolwiek wzmianki na ten temat. Czasami poszukiwania przynoszą wymierne efekty.

Okazuje się bowiem, że na stronach sklepu 7&Y, oferującego zakup m.in. japońskich wydawnictw, zamieszczony został krótki opis zawartości pierwszego wrześniowego numeru Weekly Famitsu. Wynika z niego, że jeden z artykułów zawartych w czasopiśmie może dotyczyć gry o tytule Okamiden. Więcej szczegółów niestety nie podano. Wspomniane Weekly Famitsu wejdzie do sprzedaży już 3 września, więc w tym właśnie dniu powinniśmy poznać rozwiązanie tej palącej kwestii.

Czy wyprodukowanie sequela Okami może być dla Capcomu opłacalne? Według różnych szacunków pierwsza część w obu dostępnych wersjach – na PS2 i Wii – sprzedała się w sumie w liczbie około 500-600 tysięcy egzemplarzy. Nie była to zatem tak wielka klapa, jak można byłoby się spodziewać. Niemniej jednak wejście po raz drugi do tej samej rzeki, może się okazać dla japońskiej firmy sporym ryzykiem. I wreszcie – kto mógłby podjąć się opracowania potencjalnego Okamiden? Clover Studios już nie istnieje, więc na placu boju pozostajestudio Ready at Dawn, które opracowało konwersję na Wii, wzbogacając ją m.in. o wyższą rozdzielczość (480p) i tryb panoramiczny (europejska premiera odbyła się we wrześniu 2008 roku). Nie można jednak wykluczyć zaangażowania do tego projektu zupełnie innego dewelopera.

Więcej tu zatem pytań niż odpowiedzi. Dlatego też z wygłaszaniem jakichkolwiek opinii powinniśmy wstrzymać się co najmniej do 3 września. Miejmy nadzieję, że wówczas tajemnica zostanie już ostatecznie ujawniona.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej