Wiadomość gry na świecie 21 sierpnia 2009, 11:59

autor: Cairine

Final Fantasy XIII to minimum 50 godzin zabawy; Zachód otrzyma nowe demo gry

Na tę chwilę są dwie możliwości zagrania w Final Fantasy XIII. Jedną z nich jest zakup japońskiego wydania filmu Final Fantasy VII: Advent Children na dysku Blu-ray, gdzie dodatkiem jest demo najnowszej części. Filmik z całości tego dema znaleźć można również na serwisie youtube.com. Drugą opcją jest natomiast odwiedzenie targów GamesCom w Kolonii, gdzie oprócz okazji zagrania w demo, można się wiele na temat nowej części dowiedzieć.

Na tę chwilę są dwie możliwości zagrania w Final Fantasy XIII. Jedną z nich jest zakup japońskiego wydania filmu Final Fantasy VII: Advent Children na dysku Blu-ray, gdzie dodatkiem jest demo najnowszej części. Filmik z całości tego dema znaleźć można również na serwisie youtube.com. Drugą opcją jest natomiast odwiedzenie targów GamesCom w Kolonii, gdzie oprócz okazji zagrania w demo, można się wiele na temat nowej części dowiedzieć.

Square-Enix, producent oraz wydawca serii Final Fantasy, nie zadecydował jeszcze, czy w ogóle wydane zostanie anglojęzyczne demo Final Fantasy XIII. Jednak jeśli tak się stanie, to z pewnością nie będzie ono tą samą wersją, która została wydana w Japonii - i jeżeli już się pojawi, to będzie udostępniona tylko w wersji do ściągnięcia.

Final Fantasy XIII to minimum 50 godzin zabawy; Zachód otrzyma nowe demo gry - ilustracja #1

„Jeśli wydamy demo za Oceanem, będzie to zupełnie nowa wersja” - mówi Yoshinori Kitase ze Square Enix. Producent powiedział również, że bardzo dobrze idzie praca nad wersjami gry dla różnych rynków. Edycja dla PlayStation 3 przeznaczona na rynek japoński jest gotowa w 90%, a wersja dla Xboksa 360, która tworzona jest z myślą o rynku amerykańskim i europejskim, jest ukończona w 70%. Gra jest zrobiona i działa dobrze na maszynce Microsoftu, nie zaczęto jeszcze jednak procesu debbugowania.

Prace nad angielską lokalizacją Final Fantasy również przebiegają sprawnie. Kitase powiedział, że wszystkie głosy zostały już nagrane, chociaż nie widać tego jeszcze w poziomie z dema. Twórcy chcą się upewnić, że dubbing będzie dobrze zsynchronizowany z ruchem warg bohaterów. Gra zostanie wydana w dwóch wymienionych wyżej wersjach językowych (angielskiej i japońskiej), natomiast w pozostałych krajach gracze będą musieli zadowolić się jedynie napisami w ojczystym języku.

Producent zdradził również, że rozgrywka zajmie ponad 50 godzin, nie wliczając w to questów pobocznych. Podczas prezentacji tytułu zostały przedstawione dwie nowe postacie. Pierwsza ciągle nie posiada jeszcze imienia, wiadomo jedynie, że ubrana jest w letnią sukienkę, biały top, różową mini oraz posiada różowy warkocz, a więcej dowiemy się o niej w przyszłym miesiącu, podczas Tokyo Game Show. Drugą nową postacią jest syn przedstawionego już wcześniej bohatera o imieniu Sahz.

Final Fantasy XIII to minimum 50 godzin zabawy; Zachód otrzyma nowe demo gry - ilustracja #2

Jak dowiedzieliśmy się wczoraj, Final Fantasy XIII w USA i w Europie zostanie wydane wiosną 2010, a dokładniejsza data na chwilę obecną nie jest znana. Producent zapewnił, że twórcy robią wszystko, żeby zmieścić wersję Xboksową na trzech dyskach DVD. Wersja na konsolę Microsoftu oraz ta na konsolę Sony mają być praktycznie identyczne, chociaż przyznał, że istnieją między nimi subtelne różnice.

„Wersja Xboksowa oraz PlayStation powinny być jak najbardziej podobne, zarówno w kontekście zawartości, jak i wizualnym. Ponieważ jednak inne jest oprogramowanie, mogą istnieć pewne delikatne różnice, gdy porównamy gry screenshot po screenshocie. Mimo to cały zespół przykłada dużą wagę do tego, by treść i wizualizacje były dokładnie takie same” – dodał Kitase.

Premiera Final Fantasy w Japonii zaplanowana jest na zimę. Wersje dla Xboksa 360 oraz PlayStation 3 w USA i w europie wydane zostaną równocześnie. Według Kitase zespół zrobił naprawdę znaczące postępy w obcięciu czasu oczekiwania dla Europejczyków oraz Amerykanów.

“Przy wcześniejszych tytułach lokalizacja każdej z wersji dla europejczyków zajmowała z reguły około roku, dla tej gry premiera europejska powinna być jak najbliżej amerykańskiej, jak to tylko możliwe”.

Ponadto, Hiromichi Tanaka, drugi z producentów Square-Enix obecny w Kolonii powiedział mediom, że dyskusje z Microsoftem na temat ich polityki Xbox Live są jednym z powodów, dla których firma ciągle nie zadecydowała o przyszłości Final Fantasy XIV na konsolę Xbox.

“Ponieważ Xbox Live rządzą inne prawa niż Internetem, jest to coś, o czym cały czas rozmawiamy z Microsoftem i próbujemy dojść do porozumienia”.

Dodaje jednak, że mimo zapowiedzi, że Final Fantasy XIV ukaże się w 2010 roku w wersjach na PlayStation 3 oraz PC firma nie skreśla możliwości wydania następnej części serii, która tym razem będzie grą MMO, również dla posiadaczy Xboksa.