Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 czerwca 2009, 09:30

autor: Piotr Doroń

Amerykańska sprzedaż gier Sony na PlayStation 3

Z informacji dostarczonych przez organizację NPD wynika, że tylko jeden spośród tytułów ekskluzywnych na konsolę PlayStation 3 wyprodukowanych przez wewnętrzne studia deweloperskie Sony sprzedał się w Stanach Zjednoczonych w liczbie ponad miliona egzemplarzy.

Z informacji dostarczonych przez organizację NPD wynika, że tylko jeden spośród tytułów ekskluzywnych na konsolę PlayStation 3 wyprodukowanych przez wewnętrzne studia deweloperskie Sony sprzedał się w Stanach Zjednoczonych w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Żaden z nich nie cieszył się jednak taką popularnością, jak kilka najlepszych pozycji udostępnionych na Xboksa 360 przez Microsoft, w tym Gears of War 2 oraz Halo 3. Posiadaczy PS3 w USA jest jednak zdecydowanie mniej niż właścicieli X360 (6-7 milionów w stosunku do 12,5 miliona).

Grą, która zdołała przyciągnąć do siebie ponad milion posiadaczy PlayStation 3, okazała się strzelanina FPP Resistance: Fall of Man. W dużym stopniu było to jednak zasługą świeżości – dzieło studia Insomniac Games zostało wydane w momencie światowego debiutu PS3. Nabywcy platformy Sony w wielu przypadkach zakupili Resistance tylko z uwagi na brak gier, które mogłyby przemówić do ich gustu bardziej. Część druga, zdecydowanie lepsza od jedynki nie tylko w oczach krytyków, ale i graczy, zdołała bowiem przekonać do siebie już tylko niecałe 750 tysięcy graczy.

Drugą, najlepiej sprzedającą się produkcją na PS3 okazało się LittleBigPlanet, wyprodukowane przez ekipę Media Molecule. Niecodzienne przygody Sackboy’ów rozkręcały się bardzo powoli, lecz ich sprzedaż zbliżyła się koniec końców do istotnego z punktu widzenia producentów i wydawców miliona egzemplarzy na samym tylko amerykańskich rynku. Pozycję marki LittleBigPlanet w październiku bieżącego roku powinna umocnić zbliżająca się premiera edycji na przenośne PSP.

Z pozostałych tytułów ekskluzywnych najlepszymi wynikami mogą się pochwalić: Killzone 2, Uncharted: Drake’s Fortune oraz Gran Turismo 5: Prologue. Każda z nich sprzedała się w nakładzie wyższym niż 500 tysięcy, jednak do przekroczenia poziomu 750 tysięcy egzemplarzy nieco już zabrakło. Poniżej oczekiwań sprzedały się: MotorStorm, Ratchet & Clank: Tools of Destruction i Heavenly Sword – żadna z nich nie zdołała przekroczyć bariery połowy miliona sprzedanych egzemplarzy. Najsłabiej z tytułów wziętych pod uwagę poradziły sobie z kolei MotorStorm: Pacific Rift oraz Hot Shots Golf: Out of Bounds. Wynikiem dla nich nieosiągalnym była sprzedaż na poziomie 250 tysięcy sztuk.

Spośród najnowszych produkcji na Xboksa 360 najlepszym wynikiem może się natomiast pochwalić Gears of War 2. Wystarczy wspomnieć, że dzieło Epic Games w ciągu dwóch pierwszym miesięcy obecności na amerykańskim rynku przekonało do siebie aż 2,3 miliona użytkowników platformy Microsoftu. Wcześniej podobnymi wynikami mogła się pochwalić także część pierwsza, jak i kultowe Halo 3.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej