Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2009, 12:10

autor: Piotr Doroń

Konferencja Shigeru Miyamoto - pierwsze informacje o nowej The Legend of Zelda!

Konferencja Nintendo była jedną z najmniej efektownych w trakcie tegorocznych targów E3. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy była absencja wyjątkowej osobistości, słynnego projektanta Shigeru Miyamoto. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Twórca postaci Mario przeprowadził bowiem własną konferencję, zorganizowaną dla specjalnie wyselekcjonowanej grupy światowych dziennikarzy.

Konferencja Nintendo była jedną z najmniej efektownych w trakcie tegorocznych targów E3. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy była absencja wyjątkowej osobistości, słynnego projektanta Shigeru Miyamoto. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło – jego nieobecność wynikała z prostej przyczyny. Twórca postaci hydraulika Mario przeprowadził bowiem własną konferencję, zorganizowaną dla specjalnie wyselekcjonowanej grupy światowych dziennikarzy. W jej trakcie Miyamoto podzielił się kilkoma interesującymi informacjami, a miano najciekawszej przypadło nieoficjalnej zapowiedzi nowej odsłony The Legend of Zelda.

Konferencja Shigeru Miyamoto - pierwsze informacje o nowej The Legend of Zelda! - ilustracja #1

Shigeru Miyamoto

Dowiedzieliśmy się więc, że prace nad nową Zeldą są już całkiem zaawansowane. Miyamoto bardzo chciał ją oficjalnie zapowiedzieć w trakcie tegorocznych targów E3, lecz nie było to jeszcze możliwe. W zamian zamknięte grono dziennikarzy dowiedziało się, że mechanika rozgrywki będzie bazować na podróżowaniu – motywie przewodnim nie tylko The Legend of Zelda: Wind Waker (jacht), ale również nowego The Legend of Zelda: Spirit Tracks (pociąg) na Nintendo DS. Co więcej, świat gry będzie reagować na nasze poczynania i zmieniać się pod kątem naszych zachowań. Kwestia ta brzmi bardzo tajemniczo. Miyamoto nie pokusił się niestety o jej dokładne wyjaśnienie. Dodał jednak, że najprawdopodobniej będzie wymagać od graczy posiadania przystawki Wii MotionPLus, zwiększającej dokładność Wiimote’a. Wynika to z faktu występowania w niej wielu sytuacji, w których dokładność będzie głównym wymogiem. W produkcji zawarte zostanie sporo akcji, lecz fani elementów cRPG nie powinni być pozostawieni samym sobie. Dziennikarzom zgromadzonym na sali przedstawiona została następnie podobizna nastoletniego Linka, który prezentował się na niej bardzo realistycznie, w stylu podobnym do tego z Twilight Princess (niestety, robienie zdjęć było zabronione). Nowa Zelda na Wii w pełnej krasie zaprezentowana zostanie dopiero na przyszłorocznych targach E3. Jej głównym producentem jest oczywiście Eiji Aonuma.

W ramach spotkania ujawniono także kilka dodatkowych informacji na temat innych gier Nintendo. Dowiedzieliśmy się, że w ramach New Super Mario Bros. Wii zawartych zostanie osiemdziesiąt poziomów. W trybie kooperacji dla czterech osób natkniemy się na elementy zarówno współpracy (niektóre fragmenty pokonamy jedynie wtedy, gdy połączymy siły), jak i rywalizacji (stąd obecność rankingów i statystyk). Miyamoto zdradził, że Super Mario Galaxy 2 miało być pierwotnie rozbudowaną wersją jedynki – czymś w rodzaju edycji specjalnej. W miarę procesu dewelopingu twórcy na tyle jednak się rozkręcili, że w końcu zdecydowano o stworzeniu zupełnie nowej odsłony. 99% zawartości dwójki będzie tym samym zupełnie nowa. Zakładamy, że pozostały 1% stanowić będzie pewnego rodzaju streszczenie części pierwszej, wprowadzające nas do nowej przygody. Miyamoto poświęcił także kilkanaście minut Wii Sports Resort, kontynuacji najlepiej sprzedającej się produkcji w historii elektronicznej rozrywki. Poinformował nas tym samym, że oprócz ujawnionych już konkurencji gracze będą mogli zaszaleć przy znanych już kręglach oraz golfie. Produkcja oferować będzie ponadto system Osiągnięć (Pieczątki), który jest być może zapowiedzią wprowadzenia Achievementów w wydaniu Nintendo. Wii Sports Resort wymagać będzie do działania przystawki Wii MotionPlus. Premiera nastąpi pod koniec lipca.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej