Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 kwietnia 2009, 11:52

autor: Filip Grabski

Dragon Age na każdej platformie z unikalnym systemem sterowania

Konsolowe gry RPG przenoszone na grunt pecetów zawsze wydają się nieco prostackie (przynajmniej pod względem sterowania), a pecetowe gry fabularne na konsolach nie istnieją z powodu zbyt skomplikowanego interfejsu. Dragon Age ma pogodzić te dwa światy.

Konsolowe gry RPG przenoszone na grunt pecetów zawsze wydają się nieco prostackie (przynajmniej pod względem sterowania), a pecetowe gry fabularne na konsolach nie istnieją z powodu zbyt skomplikowanego interfejsu. Dragon Age ma pogodzić te dwa światy.

Tworzony przez speców z BioWare „duchowy spadkobierca” sagi Baldur’s Gate pojawi się jednocześnie na Xboksie 360, PlayStation 3 i oczywiście na pecetach. A skoro Dragon Age jest tytułem multiplatformowym, to czy aby na pewno będzie w stanie dorównać poziomem skomplikowania i klimatu klasycznym grom ze świata Forgotten Realms? Odpowiedź brzmi „tak”. Twórcy zamierzają dopasować system kontroli idealnie do każdej z docelowych platform. „Wkładamy dużo uczucia w tworzenie gry na wszystkie platformy i będziecie mieli wrażenie, że tytuł ten jest skrojony idealnie na wasz sprzęt” - powiedział szef BioWare, Ray Muzyka. „Gra będzie tak samo rozbudowana i łatwa w obsłudze na każdej platformie, ale system sterowania będzie odpowiednio dopasowany i będzie się wydawało, że Dragon Age powstało właśnie na ten konkretny system.”

Krótko mówiąc – konsolowcy otrzymają przebogaty świat fantasy, w którym łatwo i wygodnie porusza się za pomocą pada, a posiadacze PC będą grali w archetypiczną (jak powiedział Ray Muzyka) grę fantasy w stylu Baldur’s Gate. I to się nazywa świetne podejście. Po przesunięciu marcowej premiery pecetowej wersji gry, Dragon Age: Origins zmierza ku jednoczesnemu debiutowi na wszystkich platformach gdzieś w drugiej połowie 2009 roku.

Dragon Age na każdej platformie z unikalnym systemem sterowania - ilustracja #1
Popieścić Cię?

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej