Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2009, 12:25

autor: Piotr Doroń

GTA IV: Lost and Damned w sieci radzi sobie znacznie lepiej

Rozszerzenie Lost and Damned do Grand Theft Auto IV stało się głównym przedmiotem badań amerykańskich analityków rynku elektronicznej rozrywki. Doszło do tego z jednego ważnego powodu – dzieło Rockstar Games bije rekordy popularności i pokazuje, że cyfrowa dystrybucja to nie tylko przyszłość przemysłu gier, ale również miejsce umożliwiające zarobienie naprawdę dużych pieniędzy.

Rozszerzenie Lost and Damned do Grand Theft Auto IV stało się głównym przedmiotem badań amerykańskich analityków rynku elektronicznej rozrywki. Doszło do tego z jednego ważnego powodu – dzieło Rockstar Games bije rekordy popularności i pokazuje (choć nie jest to pierwszy przypadek tego typu), że cyfrowa dystrybucja to nie tylko przyszłość przemysłu gier, ale również miejsce umożliwiające zarobienie naprawdę dużych pieniędzy.

GTA IV: Lost and Damned w sieci radzi sobie znacznie lepiej - ilustracja #1

Rockstar Games nie podało co prawda oficjalnych wyników sprzedaży, lecz nie przeszkadza to firmom badawczym w publikacji raportów analizujących wyjątkową sytuację dodatku. Pisaliśmy już o przekroczeniu liczby miliona ściągnięć Lost and Damned. Teraz dochodzi do tego jeszcze badanie grupy Electronic Entertainment Design and Research i analityka Jesse Divnicha, które dowodzi, że dodatek sprzedaje się zdecydowanie lepiej za pośrednictwem Xbox Live aniżeli tradycyjnych sieci handlowych, gdzie dostępny jest w formie pudełka zawierającego kod, umożliwiający pobranie gry z serwisu (bez konieczności dokonywania przelewów itp.).

Divnich donosi, że rozszerzenie zarobiło drogą internetową już 18 milionów dolarów, przy czym edycja pudełkowa przyniosła Rockstar Games tylko 3 miliony przychodu. Wynika z tego, że dla graczy wygodniejsze jest dokonanie przelewu i pobranie gry bez konieczności wychodzenia z domu. Obstawiamy, że gdyby w sklepach wylądowała wersja z Lost and Damned zapisanym na płycie DVD sytuacja wyglądałaby nieco inaczej, choć wątpliwym jest, aby edycja cyfrowa przegrała ten pojedynek.

Z wyliczeń Electronic Entertainment Design and Research wynika, że Lost and Damned powinno przynieść około 40 milionów dolarów przychodu. Ma się to oczywiście nijak do przychodu ze sprzedaży podstawowej wersji GTA IV, które mogą osiągnąć nawet około 800 milionów dolarów przychodu. Należy jednak pamiętać, że dodatek został wydany jedynie w wersji na konsolę Xbox 360.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej