Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lutego 2009, 11:55

autor: Piotr Doroń

Styczeń w Stanach Zjednoczonych - Nintendo bierze wszystko

Amerykańska grupa NPD opublikowała rezultaty sprzedaży, osiągnięte przez tamtejszy rynek gier w styczniu bieżącego roku. Wynika z nich, że zdecydowanym i niezagrożonym liderem jest japoński koncern Nintendo.

Amerykańska grupa NPD opublikowała rezultaty sprzedaży, osiągnięte przez tamtejszy rynek gier w styczniu bieżącego roku. Wynika z nich, że zdecydowanym i niezagrożonym liderem jest japoński koncern Nintendo.

Widać to m.in. na przykładzie zestawienia najlepiej sprzedających się gier konsolowych. Przewodzą mu aż trzy produkcje wydane przez Nintendo na Wii (nieśmiertelne Wii Fit, Wii Play oraz Mario Kart Wii). Każda z nich jest oczywiście stałym bywalcem tego typu rankingów, stąd też nie powinna nas dziwić sytuacja na liście styczniowej. Silnie reprezentowany jest również Xbox 360, który może się pochwalić aż czterema pozycjami uwzględnionymi w notowaniu (najlepiej wypadło Left 4 Dead). W rankingu próżno szukać gier w wersji na PlayStation 3, co zważywszy na przeciętną sprzedaż konsoli nie jest jakimś wielkim zaskoczeniem. Takowym może być już obecność dwóch dinozaurów na NDS-a – Mario Kart DS oraz New Super Mario Bros. W dalszym ciągu są to jednak świetne pozycje, jedne z najlepszych na tę przenośną platformę, więc mimo wszystko nie powinniśmy podchodzić do tej sytuacji ze zdziwieniem na twarzy. Poniżej pełne zestawienie wraz z miesięcznymi wynikami sprzedaży:

LP.

Tytuł

Platforma

Producent

Sprzedaż

1.

Wii Fit

Wii

Nintendo

777,000

2.

Wii Play

Wii

Nintendo

415,000

3.

Mario Kart Wii

Wii

Nintendo

292,000

4.

Left 4 Dead

X360

Valve

243,000

5.

Call of Duty: World at War

X360

Treyarch

235,000

6.

Skate 2

X360

EA Black Box

199,000

7.

Guitar Hero: World Tour

Wii

Neversoft

155,000

8.

New Super Mario Bros.

NDS

Nintendo

135,000

9.

Mario Kart DS

NDS

Nintendo

132,000

10

Lord of the Rings: Coquest

X360

Pandemic

113,000

Adekwatnie wygląda sytuacja na liście najczęściej kupowanych konsol. Na jej szczycie znajdują się oczywiście obie platformy Nintendo – Wii ze sprzedażą w styczniu na poziomie 679 tysięcy egzemplarzy oraz DS (510 tysięcy). Kolejna pozycja przypadła X360, a listę zamykają trzy konsole Sony – od PlayStation 3 poczynając, a na PlayStation 2 kończąc. Pokazuje to dobitnie aktualną sytuację na rynku amerykańskim, na którym, zgodnie z przewidywaniami, rządzi Nintendo od wielu lat odnoszące tam duże sukcesy. Najmniejszym powodzeniem spośród nowych konsol cechuje się z kolei PS3. Powodem takiego stanu rzeczy jest oczywiście wyższa cena konsoli, niż Xboxa 360, a także fakt, że Amerykanie nigdy nie podchodzili do produktów Sony w tak entuzjastyczny sposób, jak reszta świata.

LP.

Platforma

Sprzedaż

Zmiana (w stosunku do stycznia 2008)

1.

Nintendo Wii

679,000

+148%

2.

Nintendo DS

510,000

+103,5%

3.

Xbox 360

309,000

+34,5%

4.

PlayStation 3

203,000

-24,5%

5.

PSP

172,000

-25,1%

6.

PlayStation 2

101,000

-61,7%

W porównaniu do stycznia 2008 roku amerykański rynek gier i konsol odnotował 13% wzrost sprzedaży. Potwierdza to doniesienie analityków i ekonomistów, wymieniających przemysł gier, jako jeden z lepiej uodpornionych na kryzys finansowy.

Na koniec pragnęlibyśmy przedstawić Wam za grupą NPD listę dziesięciu najlepiej sprzedających się gier na komputery osobiste (w styczniu bieżącego roku). Przewodzi jej oczywiście dzieło Blizzarda, World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Całość znajdziecie poniżej:

LP.

Tytuł

Producent

1.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Blizzard

2.

The Sims 2 Double Deluxe

EA Maxis

3.

World of Warcraft: Battle Chest

Blizzard

4.

Spore

EA Maxis

5.

World of Warcraft

Blizzard

6.

Left 4 Dead

Valve

7.

The Sims 2 Apartment Life

EA Maxis

8.

Fallout 3

Bethesda

9.

Command & Conquer: Red Alert 3

EA Los Angeles

10

Call of Duty: World at War

Treyarch

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej