Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 września 2008, 12:28

autor: Piotr Doroń

Twórcy Fallout 3 odstawiają heroinę

W Fallout 3 gracz będzie w stanie popełnić wiele czynów karalnych w prawdziwym świecie. Zabicie wroga? Nie ma sprawy. Wysadzenie ruin miasta i kilkudziesięciu pozostałych przy życiu mieszkańców? Do zrobienia. Niemożliwym będzie jednak zażycie realnie istniejących narkotyków i środków farmaceutycznych.

W Fallout 3 gracz będzie w stanie popełnić wiele czynów karalnych w prawdziwym świecie. Zabicie wroga? Nie ma sprawy. Wysadzenie ruin miasta i kilkudziesięciu pozostałych przy życiu mieszkańców? Do zrobienia. Niemożliwym będzie jednak zażycie realnie istniejących narkotyków i środków farmaceutycznych. Jest to następstwem kwietniowej decyzji Australijskiego Urzędu Klasyfikacji Filmów i Literatury, która zdecydowała wówczas o zablokowaniu sprzedaży gry w kraju kangurów. Zmiany dotkną wszystkich wersji trzeciej odsłony szalenie popularnego cyklu.

W wywiadzie udzielonym magazynowi Edge, Pete Hines, wiceprezes Bethesda Softworks, próbował wyjaśnić tę kwestię. „Chcielibyśmy oznajmić, że australijska wersja Fallouta 3 będzie identyczna w stosunku do edycji przygotowanych na rynek europejski i amerykański pod każdym względem, na każdej platformie ”. Dotyczy to także systemu stymulantów podnoszących możliwości głównego bohatera gry. „Problem polegał na odniesieniach do realnego świata, głównie pod kątem narkotyków, różnego typu lekarstw i stymulantów. Usunęliśmy te odniesienia, zastępując ich nazwy i samo pojęcie narkotyku wymyślonymi przez nas terminami ”. Zmiany wprowadzone zostały do wszystkich wersji Fallouta 3, dzięki czemu nie powinien mieć on problemów wydawniczych na żadnym z rynków. W tym także w Australii.

Zatem narkotyki nie znikną zupełnie z gry, a jedynie zostaną ukryte pod fikcyjnymi określeniami (podobnie jak w przypadku dwóch pierwszych odsłon Fallout). Podobny zabieg zastosowano już wcześniej w przypadku Bioshocka.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej