Wiadomość gry na świecie 22 sierpnia 2007, 17:08

autor: Metatron

GOL na GC 2007: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath

Tegoroczne targi Games Convention zgodnie z obietnicą Electronic Arts stały się miejscem, gdzie zaprezentowano planowany na wiosnę przyszłego roku, niedawno zapowiedziany dodatek do Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium. Kane’s Wrath, bo tak będzie zatytułowane wspomniane rozszerzenie, trafi do sklepów jednocześnie w wersjach na X360 oraz PC.

Tegoroczne targi Games Convention zgodnie z obietnicą Electronic Arts stały się miejscem, gdzie zaprezentowano planowany na wiosnę przyszłego roku, niedawno zapowiedziany dodatek do Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium. Kane’s Wrath, bo tak będzie zatytułowane wspomniane rozszerzenie, trafi do sklepów jednocześnie w wersjach na X360 oraz PC. Według tego, co udało nam się dowiedzieć od Jima Vesselli z EA, w dużej mierze będzie ono spełnieniem oczekiwań fanów.

GOL na GC 2007: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath - ilustracja #1

Na krótkiej, nieco ponad 20-minutowej prezentacji pokazano nam trailer oraz fragment rozgrywki przedstawiający jedną z misji. Niestety, nie mogliśmy zobaczyć w akcji zapowiadanego widoku globalnego, na którym będziemy mogli decydować o posunięciach naszych wojsk i działaniach na szeroką skalę. Zdradzono jednak co nieco na temat fabuły. Przedstawione w Kane’s Wrath wydarzenia rzucą nieco światła na to, co działo się pomiędzy C&C 3 a C&C: Tiberian Sun. Nie powiedziano dokładnie, o co chodzi, ale wiadomo, że akcja będzie się kręcić wokół artefaktu obcych Tacitus oraz sztucznej inteligencji Cabal. Nazwy te z pewnością są doskonale znane miłośnikom serii.

Po tym krótkim wprowadzeniu Vessella przystąpił do prezentacji nowych jednostek. Na początek pokazał siły GDI, które w Kane’s Wrath będą sobie o wiele lepiej radziły z pojazdami latającymi. Do tego celu szczególnie przydatna będzie formacja piechoty, tzw. Zone Raiders. Żołnierze ci będą posiadać specjalną broń przeciwlotniczą. Podobną funkcję pełnić ma bezradny wobec sił lądowych poduszkowiec Slingshot. Z pojazdów latających GDI pokazano śmigłowiec Hammerhead, który może zabierać na swój pokład piechotę, a jednocześnie posiada własne uzbrojenie. Zdecydowanie największe wrażenie robi Sonic Tank, Shatter. Potrafi on wygenerować falę dźwiękową, która niszczy wszystkie stojące na jej drodze pojazdy.

GOL na GC 2007: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath - ilustracja #2

Na tym zakończyła się prezentacja sił GDI. Następnie Vessella przystąpił do przedstawienia jednostek NOD. Najwięcej uwagi poświęcił oddziałom Awakened, cyborgom stworzonym z żołnierzy walczących w Tiberian Sun, posiadającym możliwość atakowania impulsem EMP. W trakcie prezentacji pokazano jeden z możliwych sposobów wykorzystania tej formacji w walce. Najpierw Vessella podjechał do bazy GDI kilkoma niewidzialnymi pojazdami typu Specter i zajął pozycję w pobliżu umocnień wroga. Następnie za pomocą cyborgów zablokował obronę bazy, a pozostającymi dotąd w ukryciu pojazdami dokończył dzieła. Inną z ciekawych jednostek był Reckoner – transporter, który potrafi fortyfikować się, umożliwiając przewożonym jednostkom otwarcie ognia.

Vessella wielokrotnie podkreślał, że nowy dodatek powstaje głównie z myślą o urozmaiceniu i jednoczesnym zbalansowaniu rozgrywki. Dzięki nowym jednostkom, a także wprowadzeniu odłamów znajdujących się w grze frakcji (po dwa na każdą), gracze dostaną możliwość dowolnego doboru strategii działania.

GOL na GC 2007: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath - ilustracja #3

Na koniec wspomniano jeszcze o nowym interfejsie w wersji na X360. Polegać on będzie między innymi na tym, że po zaznaczeniu fabryki pojawi się na ekranie okrąg z możliwościami wyboru. Dzięki temu w szybki sposób będzie można zlecać produkcję.

Dodatek zapowiada się ciekawie. Szkoda, że nie pokazano trybu conquest, który może rzeczywiście wzbogacić serię C&C. Dla fanów jednak najważniejszy będzie fakt, że powróci Kane, a w jego roli niezawodny Joseph D. Kucan.