Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 sierpnia 2007, 22:05

autor: Marek Grochowski

Nikopol: Carnival of Immortals – kolejne szczegóły na temat nowej przygodówki Sokala

W czerwcu informowaliśmy Was, że Benoit Sokal, ojciec Syberii i Paradise’a, a także założyciel studia White Birds Productions, prócz kilku projektów w zaawansowanym stadium ma w zanadrzu grę o nazwie Nikopol: Carnival of Immortals. Serwis AdventureGamers.com ujawnił ostatnio kilka szczegółów na temat wspomnianej przygodówki, będącej adaptacją komiksów Enkiego Bilala.

W czerwcu informowaliśmy Was, że Benoit Sokal, ojciec Syberii i Paradise’a, a także założyciel studia White Birds Productions, prócz kilku projektów w zaawansowanym stadium ma w zanadrzu grę o nazwie Nikopol: Carnival of Immortals. Serwis AdventureGamers.com ujawnił ostatnio kilka szczegółów na temat wspomnianej przygodówki, będącej adaptacją komiksów Enkiego Bilala.

Nikopol: Carnival of Immortals – kolejne szczegóły na temat nowej przygodówki Sokala - ilustracja #1

Omawiana produkcja to z założenia pierwsza część trylogii utrzymanej w klimatach science-fiction. Postacią, w jaką przyjdzie nam się w niej wcielić, będzie Alcide Nikopol - młodzian, który niedawno dowiedział się, że jego teoretycznie martwy ojciec żyje i ma się całkiem dobrze. Nasz podopieczny postanawia odnaleźć swego rodzica. W tym celu rozpoczyna interesującą wędrówkę po rozmaitych lokacjach, umiejscowionych w futurystycznie zaaranżowanym Paryżu. W trakcie swych przygód bohater natrafi na wiele interesujących wątków. Część z nich wiązać się będzie bezpośrednio z osobą niebieskowłosej Jill Bioskop, inne z kolei zaprowadzą go wprost do siedziby… egipskich bóstw.

Nikopol: Carnival of Immortals – kolejne szczegóły na temat nowej przygodówki Sokala - ilustracja #2
Nikopol: Carnival of Immortals – kolejne szczegóły na temat nowej przygodówki Sokala - ilustracja #3

Pozycja adventure od Benoita Sokala zaoferuje nam rozgrywkę prowadzoną z perspektywy pierwszej osoby. Według obietnic autorów terenem naszych działań będą dopracowane, prerenderowane lokacje, idealnie nadające się do tego, aby przetestować w nich zaawansowane rozwiązania, inspirowane innym dziełem słynnego Belga, Amerzone. Za kontrowersyjny można uznać fakt, że około 20% akcji Nikopol: Carnival of Immortals stanowić będą sekwencje zręcznościowe. Większość z nich zostanie nawet obłożona limitami czasowymi, jednak osoby bez smykałki do szybkiego klikania mogą być spokojne – w przypadku niepowodzenia zostaną cofnięte do miejsca, w którym zaczęło się ich feralne zadanie.

Nad developingiem gry czuwa sam Enki Bilal. Zadba on, aby wydarzenia przedstawione w przygodówce pokrywały się z jego artystyczną, komiksową wizją. Premiera The Carnival of Immortals zaplanowana została na połowę przyszłego roku. Tytuł ma trafić wstępnie na komputery osobiste, ale jego twórcy rozważają również konwersje na inne platformy. W planach jest m.in. zaadaptowanie gry na potrzeby Xboksa 360, a także przeniesienie jej na telefony komórkowe.